fredag 23. juli 2010

Spansk skritt

Igår var vi til Kiruna å hentet hjem ungene som har vært hos mormor å morfar i 3 uker :-) Det ble med andre ord en dag i bilen for hundene, de var selvfølgelig med men noen lang tur eller trening ble det ikke.. Rakk derimot en liten trikstreningsøkt på kjøkkenet på morran, og moro nok var det :-)

Hadde ikke noe mål med treningen, uten fann ut at vi sku se hva hun kom med og som vi etterhvert kunne forme til noe triks. Og hun kom med flere veldig bra kryper, forflyttninger fremover ca 0.5m og lav som bare det! Et par ganger ble det galopp, men i stort sett så holdt hun seg til å flytte en og en pote, og da blir den veldig fin krypen assa... :-D Vi fortsetter med å kun trene å flytte en og en pote vi, så kommer krypen til å bli så bra atte!! :-) (Måtte selvfølgelig belønne de veldig bra krypene, før jeg så feilet henne når hun la seg ned..)

Men hva fikk vi da? Jo vi fikk selvfølgelig 8-tall som vi øvde dagen før, og så fikk vi en 'give me five' i stående posisjon (uten at jeg holdt frem hånden..). Den såg egentlig ut som spansk skritt på hestene, så fann ut at det måtte vi lære :-) Fikk klikket flere ganger for at hun lyftet opp venstrebeinet høyt, men høyre frembein stod like pent i bakken.. Satte meg derfor ned, og etter å ha feilet henne noen ganger for 'give me five' med venstre pote, så kom høyrepoten.. Fikk klikket henne flere ganger for av hun la høyre pote i min motsatte hånd (dvs min venstre hånd siden jeg står forran henne), før jeg begynte å veksle. Holdt jeg frem høyre hånd, så lyftet hun opp venstre pote, holdt jeg venstre hånd så lyftet hun høyre.. Tanken her er jo da at jeg skal arbeide bort håndsignalet ganske så snart, men måtte bare få flyt i begge potene først... Rakk ikke gjøre mer igår, for da var det plutselig dags å dra til Kiruna å hente ungene, men vi får se hvis vi fortsetter litt med det idag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar