onsdag 7. juli 2010

Musematte, hold fast og sitt og bli

Vi tok oss en liten treningsøkt ute på plenen ikveld, blandt tusenvis av mygg :-S Både jeg og Fanny holdt på å bli sprø! Jeg mest da men.. :-)

Fanny var flink, og husket at vi sku kjøre 5 utgangsstillinger først :-) Hadde egentlig tenkt å gå rett på musematta, men Fanny kommer å setter seg i utgangsstilling hun, så da måtte jeg jo bare si til henne at selvfølgelig så har hun rett.. Vi sku jo bestandig kjøre utgangsstilling først.. :-)

Trente så musematte med belønning i godbitskål (værsegod), og det fungerte fint. Fanny gjorde alt rett, men jeg er ikke helt enig med meg selv hvordan jeg skal bruke det videre.. Hadde egentlig tenkt å trene på stå under innkalling, men trur jeg må ha en medhjelper da til å håndtere godbitsskålen.. Vil jo ikke kommandere henne i bli, siden hun skal komme frivillig mot meg å trø på musematta, så.. Må nok ha hjelp ja.

Etter musematta så kjørte vi 'hold fast' med apportbukken, både i front og i utgangsstilling. Hun har et godt grep når jeg gir den til henne og drar emot, hvis jeg drar i en gang. Hvis jeg drar, slipper og så prøver å dra igjen så spytter hun ut. Men jeg skjønner henne egentlig, så... Når hun satt i utgangsstilling så 'pikket' jeg på begge sider av apportbukken for å få lurt henne til å slippe, men hun var flink og holdt godt fast :-) Var nesten sånn at hun ikke ville slippe ens en gang når hun sku få godbiten :-) Flinka! :-)

Helt til slutt så kjørte vi sitt og bli. Kjørte først 5 stk 15 skritt rett frem, og med 'bli'-kommando. Veldig bra, 100%. Så kjørte jeg 5 stk der jeg gikk 1 sekund bak hushjørnet. Her feilet hun første gangen men ikke noe mer (80%). Økte så til 3 sek i skjul, gjorde det 3 ganger uten å feile. Økte tiden til 5 sek, og feilet da 1 av 5 ganger, hvilket også her var den første gangen, dvs at vi holdt oss på 80% regeln også her. Puh! :-) Var så irriterende mye mygg, så tross at Fanny fortvilt ville trene videre så gadd jeg ikke mer, og nå klør det etter myggstikk overalt! :-( Lurer virkelig på hvor myggmidlet vi kjøpte i Narvik har gjemt seg.. Skal kjøpe nytt i morra, for er det en ting som irriterer meg, så er det mygg, knott og 'svidare'. Og som vi alle vet, så skal man ikke trene når man er irritert.. så tross at jeg ikke var irritert på Fanny (hun var jo flink), så avsluttet vi siden jeg var så irritert og nærmest hysterisk over de helvettes myggene!! :-/ Satser på at det blir mindre mygg i morgen (ha! da er det skogstrening ved Abborrvannet.. særlig mindre mygg ja..) og ihvertfall så skal jeg ha invistert i nytt myggmiddel tils da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar