lørdag 20. juni 2009

Siste trening før konkurranse i helga..

Igår kveld etter jeg kommet hjem fra en uke i Oslo, så fikk vi tatt en siste treningsøkt før helgens konkurranser. Gikk igjennom hele programmet og Per-Eirik var kommandør. Prøvde å gjøre det så konkurranselikt som mulig (dvs lite oppvarming, ventetid og ingen (ok, lite da.. :-)) belønning. Måtte likevel kjøre noen momenter noen ganger fordi at hun ikke utførte de korrekt første gangen, så litt trening innimellom ble det jo og da..

Fri ved fot - her har hun god intensitet og følger ganske godt. Men ikke noe mer enn en 8'er synes jeg - datt ut litt på ene rakstrekningen og hadde ellers litt smårusk her og der.

Ligg under marsj - bra :-) 10p :-)

Stå under innkalling - god fart!! Hvilket igjen resulterte i lengre stoppestrekke, men det er greit :-) Hun hører ihvertfall på ståen, så vi får bare jobbe den ned til å bli kortere og kortere ila sommeren. 8p vil jeg tru.

Stå under marsj - denne var og bra igår, mener no jeg ihvertfall :-) Ikke en 10'er, men 9? Stoppet fint og stod som en støtte tils jeg kom og hentet henne for å gå videre.

Apport - kjempefin fart ut, stempler og slurver når hun plukker opp, galopp nesten hele veien inn, fin avlevering. Synes kanskje den var verdt 7, men ikke mer enn det.

Kjegla - her hadde jeg glemt kjegal hjemme, slik at det ble litt improvisert med en vannflaske og en lav fotballmarkør... Fanny springer fint ut til den, men trur nok det var mest av nyskjerrighet, for hun utfører ikke øvelsen. Etterhvert så får vi den til - 8'er vil jeg tru...

Hopp over hinder med sitt - hm... Her har Fanny begynt å slurve med å bli treig i nedsitten. Vi må derfor skjerpe oss med denne.. Kjørte den noen ganger før jeg var fornøyd = 10'er. Men vi kan jo fort slurve på den på konkurranse da, så er ikke sikker 10'er enda..

Avstandskommandering - Fanny dekker, sitter opp og står. Hadde funnet seg en fin kjede på det.. :-S Men med litt jobbing, så hadde hun til slutt 2 meget bra avstandskommanderinger (hele kjeden), så vi sier oss fornøyd med det. Under konkurranse så kan jo da derimot alt skje... :-S

Var det noe mer da? Kjørte ikke felles/enkeltdekk, men den forventer jeg at hun ligger slik som hun skal så...

Idag (lørdag) sku vi egentlig konkurrere i LP2 i Narvik, men pga en litt uventet/flere dager fortidlig valpefødsel (Maja har fått valper, og kennel Dogdiggers har dermed fått sitt første kull!! :-)) og dermed våkennatt så rakk vi ikke den. Hvilket er helt ok, for da rekker jeg kanskje å trene litt til i ettermiddag/kveld slik at vi er litt mer klar til i morra :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar