søndag 14. juni 2009

LP2 i Tromsø, søndagen

Idag var det ny mulighet til å rette opp på feilene vi gjorde igår. Men å andre siden - herregud. Når hun ikke kan momentene hjemme ens en gang, hvordan kan jeg da tru at det skal gå bra på konkurranse?? :-)

Dommer var Leif Arne Olsen, og vi fikk 153,5p og en 2pr og 2 plassering. Bedre enn igår altså, men sliter fortsatt med nervøs fører og dempende hund..

Fellesdekk 10x3 = 30p
Ligger som en støtte - flink jente.

Fri ved fot 8x3 = 24p
Hun (eller jeg da.. :-S) roter i helomvending springmarsj (har vi vel aldri gjort før..:-)) og henger litt i høyre svingene. Jeg mener at hun henger hele fri ved foten jeg, men Per-Eirik sier at hun gikk ikke så dårlig. Noe særlig blikkontakt følte no ikke jeg at vi hadde da men..

Dekk under marsj 10x1 = 10p
Bra - meget bra iflg dommeren :-)

Innkalling med stå 7x3 = 21p
Trekkes for treig fart. Fanny er så vidt i galopp.. :-S

Stå under marsj 5x2 = 10p
Her henger hun etter i fri ved foten og stopper lenge før jeg ber henne, så måtte dobbelkommandere foten for å så få gi henne ståkommandoen.. :-S

Apportering 8x2=16p
Det var dette med fart da.. Fanny traver inn.. :-S

Fritt hopp over hinder med sitt 8x2 = 16p
Må dobbelkommandere henne ned i sitten på andre siden.

Fremadsending med stå og på plass 7x1= 7p
Må ha dobbelkommando for å få henne ut (hun rykker til i hele kroppen og er på tur på første kommandoen, men ombestemmer seg) i tilegg til at hun velter kjegla.

Kontroll på hunden på avstand 6x2 = 12p
Her gjør Fanny en så god avstandskommandering som hun aldri har gjort tidligere, men så reiser hun seg opp når jeg er på tur inn igjen?!? sukk...

Helhetsintrykk 7,5x1 = 7,5p
Tja. Det var dette med fart da. Hunden er daff.. I know!! Jeg må skjerpe meg assa, for når jeg er så helvettes nervøs så går hun i sirup.. :-S Ja ja. Og ikke rekker vi å trene noe særlig til neste konkurranse heller, for det er til helgen og jeg er i Oslo hele uka... Men men. Vi får ta konkurransene som trening vi. Litt synd bare da at jeg ikke får belønnet det som hun faktisk gjør bra :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar