mandag 22. juni 2009

Konkurranse..:-)

Med god mot og instillingen "jeg er ikke nervøs" dro jeg og Fanny (og Maja) til Narvik igår for å konkurrere :-) Men det hjelper ingenting assa.. Når jeg ser at parkeringsplassen er helt full, så slår alt inn.. sukk..

Ja ja. Oppvarming (dvs lek) gikk bra, og Fanny er pigg og klar. Fellesdekken ligger hun fint på helt tils jeg er på tur tilbake, da hun klør seg og dermed får 3p trekk..

Fanny er sist i klassen, og får dermed pause før vi skal gå resterende. Oppvarming (lek også denne gang) går fint, jeg er ikke noe nervøs og Fanny er kjempepigg og alert :-) Når vi går over ringbåndet mine ben blir til gele, pulsen stiger til 390 og Fanny synker 2 dm ned.. Jeg synes veldig synd i henne assa. Hun ville ikke komme på plass, ville ikke se på meg, gjespet og dempet alt hva hun kunne.. Hun satte seg ikke ens i utgangsstilling ved holdten, så at vi fikk 7,5p i fri ved fot er et under! :-)

Ligg under marsj går likedant. Hun følger etter, men henger. Legger seg i slowmotion og får en 8'er.. Mens vi går (Fanny sakte hengendes etter) til neste øvelse så stopper hun og tisser.. (og det tross at hun nettopp har tisset, for det gjorde vi før oppvarmingen og. Det gjør vi bestandig).

Stå under innkalling - hun kommer i rolig galopp uten å reagere noe som helst på stå-kommandoen.. 0p.

Stå under marsj - denne hadde for så vidt kunna blitt fin. Hun stopper litt treigt, men står ihvertfall helt tils det kommer en liten sommerfugl flyvende for da finner hun ut at hun heller skal jakte på den :-) 0p.

Apport - hun springer fint ut, griper sakte, kaster litt og kommer litt nølendes i galoppen tilbake. Ser ikke på meg i det hele tatt når hun avleverer apporten.. 7p.

Hopp over hinder. Tja, hva skal jeg si? Hun kommer på plass etter at jeg måtte ta henne i halsbåndet for å få henne inntil meg. Hun gjesper og vender bort blikket. Første kommandoen - hun snur seg enda mer bort. Andre kommandoen - nå snur hun hele siden til og virkelig luter seg bort fra meg og jeg bestemmer dermed at hun skal få slippe så vi bryter. Herregud. Hun har gått hele konkurransen med å prøve å dempe mammakokko, så jeg syntes faktisk at det var urettferdig å presse henne lenger. Jeg må seriøst gjøre noe med nervene mine før vi ødelegger alt hva som heter konkurranse.

Så, hva er planen min nå da? Jo, først og fremst så skal jeg trene sammen med Gunn Anita :-) Jeg blir bestandig skitnervøs (av en eller annen grunn) av å trene med henne, så bare hun kommer seg hjem snart så skal jeg ringe henne og høre hvis vi ikke kan trene :-) Og så kommer jeg nok å ha med meg både klikker og ball gjemt i lomma på neste konkurranse - og i det øyeblikk hun gjør noe som jeg er fornøyd med så kommer jeg å klikke, belønne og bryte konkurransen :-) Akkurat nå så føler jeg at vi går bare nedover på konkurransene, så trur jeg må få boostret henne opp litt og faktisk si til henne med store bokstaver at hun er kjempeflink tross at mamma er kokko :-) Vi har jo 2 brukskonkurranser igjen nå i beg av juli, så kan jo prøve ut å se hvis det virker da. Nå har hun jo da brukt å gå bedre på lydigheten på brukskonkurransen enn på vanlig lydighet (har helt sikkert å gjøre med at jeg er mindre nervøs siden vi tross alt skal ut i skogen og..), men kommer nok å ofre lørdagen til det likevel tenker jeg. VI har jo opprykket til C uansett så, og det kan jo gå bedre da på søndagen håper jeg.. Kanskje jeg og klarer å slappe av mer når jeg vet at vi faktisk ikke skal gjennomføre hele konkurransen? :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar