lørdag 27. juni 2009

Blodsporskurs

Idag har vi vært ute hele dagen og gått blodspor :-) Eller.. Vi har gått 3 spor hver da, men ute hele tiden har vi ihvertfall vært! :-)

Fanny har vært veldig flink. Vi sku gå spontanspor (sporoppsøk) og det er jo fint, for det trenger jeg jo til bruksen og :-) Første så var hun litt nølendes å gå ut (gikk mer å så på meg og ventet på at jeg sku si noe..), men når hun kom på sporet så slog hun kjempefint og gikk avgårde. Sporet var bare et kort motivasjonsspor, 60m kanskje.

Det andre sporet hadde hun tydelig forbedring ihht det at hun faktisk sku gå ut å søke sporet selv, uten at mamma sa noe som helst. Helt tydelig at hun nå skjønte at det faktisk er lov å gå ut selv uten kommando og :-) Sporet inneholdt en vinkel, og den gikk hun knirkefritt :-)

Det tredje sporet var med opphold (i tilegg vinkelen), og jeg merket ikke av hverken opphold eller vinkeln i det hele. Hun sporet fint i primærspor hele tiden, og sporoppsøket gikk kjempebra.

Helt på slutten så la vi ut et spor (som da sku være likt et prøvespor, dvs 600m, 4 vinkler, 2 opphold hvor et sku være i vinkel + sårleie) som skal ligge til i morra. Jeg gikk det ut med stav/svamp, og jammen så mye mer blod man bruker da assa!! Ble jo plutselig fritt i skåla, og da hadde jeg enda sikkert ihvertfall 4 dl, kanskje 5 dl blod i utgangspunktet... Og ikke ble det lenger enn 400m heller.. Det går over 3 små bekker, hvor en var mitt i stien for vilt der de går over. Masse spor, små kløver så må ha vært rådyr. Fann også noen andre spor i myren som ikke var noen klovdyr-spor, men jeg velger å tru at det må ha vært et menneske som hadde gått der.. :-S Knaket og braket i skogen gjorde det og, så jeg snakket ganske høyt for meg selv der en periode... Men Elin hadde sett elg, så var helt sikkert det som braket :-) Håper jeg :-)

Er no spent på sporet i morra, hvis hun går det eller ikke. Det er ihvertfall masse blod i begynnelsen, men siste biten var det nesten ikke noe blod igjen, så da ble det snålt gitt.. Ja ja. Det går no som det går uansett :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar