søndag 14. juni 2009

LP2 i Tromsø, lørdagen

Lørdagen gikk vi vår 2:e LP2 konkurranse. I Tromsø denne gang. Dommer var Marianne Mowe, og jeg kan ikke helt si meg så veldig fornøyd med vår prestasjon.. :-S

Totalt så fikk vi 136p, og dermed en 3 premie. Vi vann klassen, men vil jo kanskje ikke si at det er så mye å skryte om når hun får så lav poeng.. :-S

Fellesdekk 10p (x3 = 30p)
Her ligger hun fint, som forventet :-)

Fri ved fot 8,5p (x3 = 25,5p)
Jeg synes hun var snill, synes ikke at vi fortjente så pass. Fanny gikk elendig (jeg enda mer elendig) og hang etter. Men dommeren sa at venstrevendingene var kjempebra, og at den venstrevendingen i sakte marsj var en av de beste hun noen gang sett.. også her trur no jeg at hun var litt vel generøs og at det var til motivasjon, men men.. :-)

Dekk under marsj 8,5p (x1 = 8,5p)
Her henger Fanny etter når vi starter, slik at jeg må dobbelkommandere starten ved fri ved fot.. :-S Resten var ok, men hun trakk en halvt poeng for litt treig neddekk.

Innkalling fra sitt med stå 8 (x3 = 24p)
Her trekkes hun for tempo. Helt rett - Fanny var så vidt i galopp.. :-S

Stå under marsj 0p (x2 = 0p)
Fanny henger etter når jeg begynner å gå, og så stopper hun og setter seg for å klø seg.. Ja ja.

Apportering 7 (x2 = 14p)
Trekker for at hun stempler apportbukken og for dårlig fart inn igjen (Fanny traver..).

Fritt hopp over hinder med sitt 9,5 (x2 = 19p)
Får et halvt poengtrekk for skjev innsitt etter tilbakehoppet.

Fremadsending med stå og på plass 6,5p (x1 = 6,5p).
Tja.. Hva skal man si? Denne mener jeg Fanny burde ha nullet, men men. Hun tar en stooor sving utover til venstre før hun sikter seg inn på kjegla. Ca 2-3 fra den stopper hun og står leeeeeenge og snuser før hun tilslutt finner ut at hun går ut til kjegla (da i skritt med magen slengendes til side..). Hun stopper, og kommer på innkallingen, men hallo?!?! Hun var jo veldig snill da som gav henne 6,5p - jeg mener no at hun burde ha nullet jeg da men..

Kontroll på hunden på avstand 0p (x2 = 0p)
Fanny legger seg fint ned når jeg kommanderer. Jeg går ifra og snur opp. Kommanderer sitt ikke bare en gang, men fire (!!) før jeg gir meg. Fanny ligger som spikret i marken og rykker ikke til ens en gang når hun får kommandoen... :-S

Helhetsintrykk 8,5p (x1 = 8,5p)
Dommeren mener at vi er en god ekvipasje og at momentene i seg selv er bra. Vi må bare få litt nerver under kontroll, og kanskje bør jeg kommandere litt sterkere slik at Fanny vet hva hun skal gjøre. Tja, jeg synes vel at jeg kommanderer klart nok, og trur ikke det har noe i det hele tatt med saken å gjøre, men er enig i det med nervene :-)

Så det ble mao 136p (ikke fortjente spørr du meg..). Og til mitt forsvar (som selvfølgelig ikke er noen unnskylding siden vi burde ha klart å prestere likevel), så skjedde dette: Etter fellesdekken var klar så sier hun at lydigheten kom til å gå etter katalognr, og at vi selv måtte passe på når det var vår tid. Jeg skal da stille som nr 3 (av 4), og setter dermed Fanny i bilen igjen siden jeg har litt ventetid. Men når så plutselig den første hadde gått, så ble jeg ropt opp! Jeg var jo da ikke klar i det hele tatt. Fanny låg og sov, og vi hadde ikke fått varmet opp noen verdens ting. Jeg er jo da heller ikke lite nervøs for konkurranser fra før av, og må jo si at dette gjorde ikke saken bedre.. :-S Husket ikke ens hvis det var lineføring eller fri ved fot vi sku starte med, så måtte spørre dommeren om jeg sku ha lina på eller av. Glemte apporten gjorde jeg og, så måtte Per-Eirik måtte komme springendes med den.. :-S Vi kunne ikke ha fått noe dårligere utgangspunkt sier no jeg - det hadde jo vært hyggelig å fått varmet litt opp i det minste, og få litt kontakt, men men.. Satt igjen med en kjempedårlig følelse etter konkurransen og det liker jeg ikke. Greit nok hvis jeg bare hatte fått en 3 pr uansett, men jeg synes faktisk at det var urettferdig at hun plutselig byttet plass på meg. Det hadde jo vært hyggelig å fått varmet opp litt assa.. :-S Så det så!!

Fanny gjør akkurat slik som hun bruker å gjøre når jeg er nervøs. Hun demper. Og demper med å være dobbelt så rolig. Kjemperolig faktisk :-) Det er og blir vår store baug assa, men vi fortsetter no bare. Vi skal jo ha opprykket innen året er slutt (etter planen ihvertfall :-)), så vi kan jo ikke gi opp å konkurrere enda :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar