onsdag 21. juli 2010

Kryp og triks

Idag har vi kjørt litt kryptrening. Fanny begynner å være ganske bevist på at hun må lyfte en og en fremfot, men bakpotene kommer fortsatt litt mye i galopp.. Kjører fortsatt kryp uten forflyttning, dvs at jeg sitter på bakken (kjøkkengulvet..) og hun lyfter en og en pote. Frempotene går som sagt bra, spesielt venstre, men litt verre med bakpotene enda.. Men det kommer seg!! :-)

Runde nr 2 så tenkte jeg at jeg sku se hva jeg fikk fra henne, egentlig litt hvis vi kunne finne på noe nytt/gammelnytt triks.. Så stod bare rett opp og ned å avventet for å se. Fikk stå, ligg, sitt, dårlig utgangsstilling og faktisk også kryp! Første var veldig bra med kun lyfte en pote, så det belønnet vi selvfølgelig (jeg er nå i stående posisjon forran henne, så litt vanskeligere enn når hun sitter er det jo..). Så fikk jeg faktisk kryp med forflyttning ca 0.5m der det var trav både frem og bak - veldig lav, helt perfekt egentlig!! :-) Tjo ho! :-) Neste kryp var dårligere, da kom tempo opp og det ble galopp, så det fikk hun ikke noe før. Tredje krypen var akkurat like bra som den første, så julaften og jubelbrus! Avsluttet kryptreningen med den jeg :-)

Feilet henne mao på neste ligg hun kom med, siden jeg ikke ville ha mer kryp, og avventet for å se hva vi fikk. Per-Eirik trener jo så mye triks med Kalle for tiden, at jeg tenkte at kanskje også Fanny kunne få frisket opp triks-minnet sitt litt :-) Når hun ikke fikk noe for de vanlige lydighetsmomentene, så gikk hun bare rett mellom beina mine. Ok, det kan vi jo bruke, så belønnet endel for det. Først rett frem, men så til siden og vips så hadde vi 'gå rundt et bein i ring'. Det utviklet vi videre til åttetall, dvs at hun skal gå rundt det bein som jeg skyter frem kneet på (står i ro med fotene, blir på en måte en stillestående slalom) og det fikset hun fint :-) Flinkis jentis har dermed faktisk lært seg et nytt triks idag :-) Foreløpig så er vi bare kommet så langt at hun går et åttetall før belønningen kommer, men vi får utvide litt etterhvert tenker jeg! :-) Per-Eirik mener vi er copy-cat siden vi også kjørte litt 'stå mellom beina og stå på mammas føtter', så det får vi vel bare legge bort slik at han kan få fortsette å få det ferdig med Kalle først :-) Morsomt å kjøre litt triks igjen. Kanskje vi snart må kjøre en ny triksutfordring på bloggen til Dogdiggers? :-)


Fanny har nettopp vært ute å gått tur med Per-Eirik og Kalle i regnet, så hun er søkkvåt.. Derfor jeg er så våt om shortsene :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar