fredag 30. juli 2010

kryp og diverse triks :-)

På morran så har vi kjørt noen runder med kryp og diverse triks :-)

Først kjørte vi en runde med kryp. Belønner fortsatt bare for å lyfte en og en pote, og uten fremdrift. Fanny er ganske så sikker på hva hun skal gjøre, men det er mest forpoter som vi får belønnet da bakparten ligger mest i ro :-)

Liten pause, så fortsetter vi å lyfte på forpotene, denne gangen fra stå - dvs det som en gang skal bli til spansk skritt :-) Bruker håndtarget (høyre og venstre hånd) og hun er veldig flink til å lyfte riktig pote. Ikke en gang lyfter hun feil :-) Begynner så å fjerne håndtarget, og får mange fine lyfte høyt med en pote (Fannys høyre), men får kun den ene poten. Sikkert fordi at det var den jeg belønnet sist med hjelp (håndtarget).. Dyktig er hun ihvertfall :-)

Så bytter vi øvelse til at hun skal hoppe opp på meg. Dvs sette begge potene på magen/brystet mitt. Her skal hun så høyt opp som mulig, og vi begynte også så vidt med litt bevegelse - dvs at jeg går bakover.. Gikk fint det :-)

Mens vi styrte med dette, så prøvde Fanny litt andre ting, bla så var vaskekosten veldig interessant. Dermed så fann jeg ut at jeg etter en liten pause sku ta frem den, og se hva vi fikk da :-) Fikk både pote og snutetarget på den, men det ville jeg ikke ha, så begynte å shape henne til å gå rundt. Gikk bra den delen å gå mot meg, men er jammen vanskelig å gå fra mamma assa.. :-) Men ved å shape de bitte små tegnene - frem med hodet, strekke halsen og så etterhvert ta et litet skritt, så fikk vi plutselig et kjempegjennombrudd og hun gikk en hel runde rundt 'stanga'. Flinka!! :-) Ble julaften på den ja! :-) En julaften leder gjerne til at hun vil ha flere, så fikk mange fine gå rundt stangen i en gang etter det, før hun igjen begynte å prøve seg på litt andre ting (snutetarget på stanga.. kanskje det gir noe?), utan at det gav noenting.. Litt lur er hun jo, så etter hun har prøvd en 3-4 andre ting så går vi på nytt rundt stangen et varv og ny julaften.. :-) Morsomt å holde på med shaping assa, og guri så sliten hun blir! :-) Er tungt å selv måtte lure ut rare ting som man skal gjøre.. :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar