torsdag 4. februar 2010

Søk, kjegla og avstandskommandering

Mandagen var jeg og Fanny å trente sammen med Stian og Nelly. Vi var inne i garasjen på Stians jobb - kjempedeilig å trene litt inne! :-) Jeg hadde ikke akkurat noen spesielle planer før kvelden siden vi ikke har trent noe særlig siden før jul egentlig (bortsett fra trikstrening da :-)), så vi kjørte litt søk etter diverse gjenstander. Fanny har aldri gjort det før. Dvs ikke inne i hvertfall. Hun har jo selvfølgelig søkt etter dummyer på jakttreningen, og så har vi kjørt feltsøk med gjenstand noen få ganger. Men innendørs så har vi kun kjørt godbitssøk i stua :-) Kunne sikkert ha vært litt mer grei å gjort det litt enklere for henne første gang, men pytt pytt. Stengte henne inne på do jeg, og la ut 3 gjenstander (en hovkrok, en lekebamse og isskrapa) for å så sende henne ut på søk. Hovkroken fann hun ganske fort, men de andre to satt litt lenger inne.. Hjalp henne nok egentlig litt for mye vil jeg tru, men men.. :-) Litt rot må vi jo få lov å ha siden det var første gang :-)

Kjørte noen flere søk også, med ulike ting som nøkkelkortet, en pakke lommetørkler, en dummy, en vott og mobiltelefonen. Disse gangene så la Stian de ut, mens Fanny satt ved siden av meg. Det er artig å se henne jobbe. Hun er veldig nøye i søket sitt, men det går kanskje ikke kjempefort akkurat.. :-) Mobiltelefonen var faktisk det mest vanskelige å finne - der måtte vi stå rett ved siden og likevel så satt den langt inne før hun plukket den opp.. Men generelt så synes jeg at hun er flink, og det er morsomt å se at hun både finner og bærer det aller meste :-) Det er også veldig lett å se på henne når hun plukker de riktige tingene og andre ting.. Av og til så kan hun plukke opp en ting som ikke er av de som ble lagt ut, men de slipper hun ganske fort igjen. Hun vet nok at det egentlig ikke er det hun skal komme med, så ombestemmer seg ganske fort og leter videre :-)

Vi fikk også litt miljøtrening i kallgarasjen. Stian tok henne opp på loftet og helt ut på kanten, og trur jammen at Fanny og har litt høydeskrekk :-) Hun ville ikke helt ut, men var veldig glad (litt sånn skrekkblandet fryd.. :-)) når hun klarte det og fikk skryt av Stian :-) Jeg holdt meg godt innpå gulvet. Klarte ikke å se på henne ens en gang når hun og Stian var der lengst ute.. :-) Har høydeskrekk deluxe jeg! :-) Så noen reddningsekvipasje blir vi ihvertfall aldri :-)

Vi kjørte også en fellesdekk (med sjult fører) + at jeg trente både ligg og bli samt sitt og bli mens Stian trente lydighet med Nelly. Veldig bra trening :-) Og det var utrulig deilig å trene innendørs.. Kan jo fort bli bortskjemt assa!! :-)

Idag har vi vært å gått tur med Tone, Maja og Thea. Før de kom så rakk jeg og Fanny å kjøre en treningsøkt som jeg er kjempefornøyd over! :-) Vi trente på kjegla og den gikk virkelig bra! :-) Hun hadde knallfart ut, litt slurvete stå hvis jeg skal klage på noe (dvs hun trødde litt mye om når hun stilte seg opp) men stod veldig bra (10 sek) før jeg ropte henne inn igjen og hun avsluttet med en flott innkomst. Er veldig fornøyd med den :-) Vi kjørte vel kanskje en 6-7 utsendinger til kjegla før jeg sluttet. Superfornøyd! :-) Skal jeg klage på noe så er det som sagt den litt uryddige ståen, men den var på rett plass, så er fornøyd likevel jeg. Vi må nok jobbe litt mer med den, men.. :-) Var skikkelig artig å trene kjegla idag - vi bruker jo å slite litt med den synes jeg, men 2 måneders ferie har tydeligvis gjort underverker! :-) Ikke helt 10'er men ihvertfall en sterk 9'er! :-)

Etter vi gått tur så dro vi til parkeringsplassen på Telenor for å trene litt til. Vi trente avstandskommandering (på kort avstand), og begynte også litt med ståen. Sitt og ligg gikk egentlig bra (litt ukonsentrert fører siden jeg ikke helt var forberedt på hva jeg sku trene..), og kan vel ikke klage på ståen heller. Det jeg ser er at vi må jobbe mer med stå på veldig nært hold siden hun har litt fremdrift når hun røyser seg opp. I tilegg så vet vi jo at vi skal planlegge treningen hvilket jeg absolutt ikke hadde gjort denne runden.. :-) Fanny frøs faktisk på potene - det bruker hun aldri å gjøre.. Men etterpå når jeg tenker meg om, så lurer jeg på hvis det rett og slett var strøsanden på parkeringsplassen som hun ikke likte helt (forsåvidt ikke bare hun; Selma, Thea og Maja gikk og å lyftet potene..). Det er ganske kvass sand på parkeringsplassen og endel sitter godt i isen, så mulig at det egentlig var det de reagerte på assa... :-) Fanny bruker ihyre sjeldent fryse på potene så.. :-)

Alt i alt så var det en deilig kveld med fin trening og hyggelig tur :-) Vi merker ihvertfall ikke noe på Fanny enda ihht ev drektighet - er mye fart og masse guts i henne enda :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar