torsdag 26. februar 2009

Kjegla, apportering og avstandskommandering

Igår var Fanny best assa!! :-) Ihvertfall i mine øyne! :-) Vi som har slitt sånn med kjegla, fikk det virkelig til igår. Kjørte kun frivillig ut, og første gang var vi kanskje på 10m. Rett ut - full fart - og helt frem til kjegla! Hipp hurra og God Jul og alle slagsmerkedager i en gang - skikkelig jackpot på flinke jenta mi! :-) Så økte vi avstanden til 25 m (her går det fort i svingene.. men det er jo avstanden som vi har hatt mest problemer med så..). Første gang så var hun litt usikker og prøvde å få kontakt i utgangsstilling, men når mamma bare står der så.. Tenkte, tenke og full fart ut til kjegla! Denne gangen så jukser hun litt, stopper ca 3 m før kjegla for å se hvis det skjer noe action da, men det gjør det jo ikke. Så da springer hun helt frem og stiller seg pent opp! Hurra!! :-) Kjørte en 5 repetisjoner til kanskje på 25 m avstand - og da sprang hun helt frem alle gangene - før vi avsluttet mens hun var på topp. Og jeg var så fornøyd!! :-) Fra å slite med den, så gikk det virkelig bra igår, og Fanny hadde skikkelig trøkk ut til kjegla. Var full fart, og det var meget tydelig at hun faktisk skjønte at det var dit hun sku. Jo fortere jo bedre! :-) Så treningen på mandagen der vi fikk stå å vente og vente, har definitivt hjulpet og frivillig ut til kjegla er ikke lenger et problem :-) Ihvertfall ikke igår :-)

Vi kjørte også litt apportering, og det gikk også veldig bra. Fanny hadde fin fart både inn og ut, men hadde litt problemer med å plukke en gang. Det snør her, så apportbukken ble liksom borte i snøen.. :-) Men ikke noe tygging eller kasting når hun har plukket den opp, og god fart både inn og ut. På apporten så velger Fanny å gå rundt meg, hvorfor vet jeg ikke da men.. Normalt så kommer hun jo inn med sving til venstre, men igår på apporten så gikk hun konsekvent rundt.. Må sjekke hvis de har lov å bytte innkomst i de ulike øvelsene, eller hvis man faktisk må ha en av de..

Etter apporteringen så kjørte vi endel avstandskommandering. Her kjørte jeg først litt på 5 m avstand, og tilslutt på 12 m. Det gikk bra. Hun hadde ikke så mye "hopp og sprett" igår, kun en gang måtte jeg avbryte fordi at hun la seg ned før hun hadde fått kommandoen. Så litt trening hjelper :-) Vi kjørte som mest 4 kommandoer før belønningen kom, og prøver å variere endel med å faktisk belønne henne for å holde den posisjon som hun har i tilegg til å belønne når hun får kommando og så endrer posisjon, slik at hun ikke vet når hun skal få belønningen.

Fanny var virkelig på topp igår, og det var skikkelig treningsdagen med stort D:-) Var likevel flink å avslutte mens vi var på topp i de ulike øvelsene, så enda jeg hadde SÅÅÅÅÅ lyst til å fortsette å trene, så måtte vi faktisk slutte. Er lenge siden jeg var så fornøyd etter en trening assa - og det verste er at andre sikkert ikke hadde syntes at det var så bra som jeg gjorde :-) Men det spiller ingen rolle - jeg synes hun er best jeg! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar