fredag 6. februar 2009

Fri ved fot samt innkalling med stå

Igår var vi på siste kurskveld på klikkertrenerkurset. Vi har jo da ikke trent nesten noe i denne måneden gr løpetid, jeg har vært i oslo osv, men men.. :-) Det gikk no som det gikk :-)

Vi begynte litt med fri ved fot osv. Det gikk greit synes jeg :-) Så gikk vi over til stå under innkalling - prøvde først hele kjeden bare for å se hvordan det gikk, men det gikk ikke så bra :-) Hun hadde god fart, men bremset bare ned galoppen uten å stoppe når jeg sa stå. Så vi gikk tilbake til litt stå under baklengs marsj før vi prøvde på nytt. Gikk ikke så bra det heller, hun stoppet for så vidt, men det var veldig usikker stå, så la da ball bak henne som avstandsbelønning. Det fungerte bedre, og nå stoppet hun bra (litt lang strekke siden hun har bra fart, men hun står no i hvertfall ganske kontant :-)). Siste kjeden gikk derimot ikke bra. Her starter hun i galopp, men når hun har en 5-7 meter igjen til meg så går hun ned til trav :-S Vi prøvde mange ulike ting her, og fikk tilslutt (etter å ha måtta byttet innkallingsrettning) til et par vellykkede repetisjoner så avsluttet med de. Trur at jeg skal bytte kommando på den første strekken - dvs kanskje si "Hit" når hun skal stå eller ligge etterpå, og kun bruke "Fanny kom" når hun skal komme hele strekken. Er litt redd for at jeg holder på å ødelegge strak innkalling, for det er hun jo egentlig god på...

Ikveld så drar vi til Trondheim og første klikkertrenerutkurs-samlingen :-) Blir morsomt det! Håper å få noen tips her ang hva vi skal gjøre for å løse det problemet vi har i stå under innkalling. Har vel noen tanker selv og ang hva vi kan prøve så.. Det løser seg nok! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar