fredag 6. mars 2009

Kjegla, apport og avstandskommandering

Igår på treningen så trente vi først kjegla. Kjørte mye frivillig ut til kjegla på lang avstand, og det går i stort sett bra nå :-) Begynte så å legge på kommandoen mens hun sprang ut til kjegla, hvilket ikke helt gikk så veldig bra.. Når jeg sier noe når hun er på tur ut, så snur hun og stiller seg opp :-) Kjørte også kommandoen fra utgangsstilling, og det går bedre det. Hun er ikke 100% på kommandoen (vil fortsatt gjerne stoppe litt for tidlig hvis jeg bruker kommando), men det går ihvertfall bedre enn hvis jeg prøver å si det når hun er på tur ut :-) Kjørte også noen repitisjoner med ståkommando når hun kommer frem til kjegla, men jeg må jo si at jeg synes at hun står bedre hvis jeg faktisk ikke sier noe. Så må sjekke hvis jeg må ha kommando "stå" eller hvis jeg bare rett og slett kan droppe det.. Farten både ut og inn er jeg fornøyd med. Hun hadde god fart ut, og det merkes at hun endelig skjønner hva som forventes når vi kjører kjegla :-) Heldigvis! :-) Helt til slutt så kjørte vi 2-3 repitisjoner av hele øvelsen, hvilket gikk bra :-) Ikke 10 poeng bra, men ihvertfall 8! :-)

Etter kjegla så trente vi litt apportering. Her fikk Maja holde i henne, jeg gav Fanny apportbukken og sprang ifra før jeg ropte henne inn. Tanken var å få litt bedre fart inn, for den er ikke helt den beste når det gjelder apporteringen.. Fikk no kjørt noen ganger, og belønnet med jackpot hver gang hun kom inn til venstre istedet for å gå rundt, siden jeg har tenkt å prøve å få henne å velge venstre innkomst på apporten og.. Så høyreinkomster ble ikke særlig belønnet :-) Helt til slutt så kjørte jeg 2-3 hele apporteringer, men igår så stemplet hun apportbukken med potene før hun plukket den. Kan hende at det var pga det var litt snø der den havnet - hvem som vet.. Må ihvertfall se til at hun ikke begynner med det, da jeg ikke vil ha stempling av apportbukken først.. Blir jo seendes fint ut hvis vi skal prøve oss på jakt en gang hvis hun da først hopper på den stakkars lille døde fugeln før hun plukker den opp:-)

Helt til slutt så kjørte vi litt avstandskommandering, og fikk også begynt å legge inn med stå. PEK fikk holde i henne slik at hun ikke kommer seg fremover. Noen ganger så reiser hun seg opp helt perfekt, men andre ganger så går det 1 dm frem over for hver posisjonsendring.. Ihvertfall til sitt eller stå :-) Ligg går rett ned og rett opp, men sitt og stå er ikke helt bra enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar