søndag 19. april 2009

Konkurranse idag

Idag har vi debutert i kl 2 - i forrykende snøuvær og liten storm! :-)
Jeg måtte bare flire når vi holdt på å varme opp i morges - Fanny er jo korthårig, men hele hennes pels stod rett opp og ørene fladret i vinden :-) Var jo så vidt at jeg kunne stå oppreist selv.. :-) Ja, ja. Noe dårligere vær kunne vi vel neppe ha fått. Eller.. Jo, kanskje. Fanny bryr seg jo ikke så mye som sne, så jeg trur kanskje faktisk at det hadde vært verre hvis det hadde vært vind og regn i stedet for vind og snø slik som idag :-)

Jeg er, med de forutsettninger som vi hadde både ihht hvor langt/kort vi er kommet i de ulike øvelsene samt ihht det "vakre" været, kjempefornøyd med dagens prestasjon. Hadde regnet med ihvertfall 2 nuller (kjegla og stå under innkalling), men fikk bare en (stå under marsj - hun la seg..). Og egentlig så var det jo ganske morsomt å stå der i snø fokk og rokk.. :-) Det er bare hundefolk som er så gale assa.. :-)

Fellesdekk 3 min m skjult fører:
9p (x3=27p). Her lå hun kjempefint men satte seg opp sekundet før jeg sku kommandere så fikk 1p trekk for det. Jeg er likevel fornøyd side hun har tullet litt med denne i det siste på trening (hun har reist seg opp før tiden er ute), så 9p er godkjent :-) Neste gang går vi for 10p da men.. :-)

Fri ved fot m vendinger i alle gangarter:
8p (x3=24p). Her var nok dommeren snill - hun gikk ikke så bra :-) Men hva kan man vente med snøpigger rett i trynet? Var kjempevanskelig å høre hva hun som kommanderte sa i all vinden, så vi gikk no litt feil en gang :-). Fanny gikk litt for langt frem (men det godtar jeg nå så den er grei), og henger litt etter i høyre svingene. Springmarsjen gikk overraskende bra (selvfølgelig ikke topp, men bedre enn hun bruker), og her trur jeg nok at vi kan takke vinden for Fanny sprang veldig tett intill meg idag - kanskje for å få minst mulig vind/snø i trynet? :-)

Dekk under marsj:
9,5p (x1=9,5p). Fornøyd med den. Vet ikke hva han trakk for, men kanskje noe med fri ved foten forran? Hun var ihvertfall kjapp ned og låg fint hele tiden.

Inkalling fra sitt med stå:
5p (x3=15p). Her var dommer snill assa.. Hun gikk alt for langt + at hun tjuvstartet på innkomsten etter ståen. Jeg forventet 0p men vi fikk no 5p :-)

Stå under marsj:
0p (x2=0p). Fanny begynner å henge etter rett før jeg skal kommandere, og når jeg kommanderer så legger hun seg istedet for å stå. Vi bruker bestandig trene stå under marsj før vi tar ligg under marsj, så her trur jeg at jeg må bytte om litt. Trur nok at hun bare sjanset på at det var ligg jeg sa, siden det var det hun fikk gangen før.. :-S

Apportering:
7p (x2=14p). Søta:-) Endelig litt action og Fanny drar avgårde i full fart! :-) Stempler apportbukken, kaster den på plass i kjeften og småtygger hele veien inn (dog i galopp! Så får vel være fornøyd med det :-)). I tilegg så måtte jeg kommandere henne på plass siden hun ikke helt ville inn ved siden.. Men men. Artig hadde hun det ihvertfall! :-)

Fritt hopp over hinder med sitt:
8p (x2=16p). Hun hopper fint ut, men må dobbelkommandere henne for å sitte på andre siden. Fint tilbake hopp og på plass igjen.

Fremadsending med stå og på plass:
7,5p (x1=7,5p). Dagens mest positive overraskelse :-) Hun springer fint ut, tuller litt ved å snuse på kjegla, står greit og tjuvstarter på tur inn igjen. Men egentlig en av de beste kjegleøvelsene i det siste så er fornøyd likevel jeg! :-)

Kontroll på hunden på avstand:
8p (x2=16p). Litt uheldig start. Rekker å dekke henne, gå i fra og vende opp, og så kommer 3 planker fra lydighetshindret flyvende gjennom luften hvor av en far rett i i Fanny.. Det var litt vind ja! :-) Fanny reiste seg selvfølgelig opp (det hadde jeg og gjort hvis jeg fått en plank rett i meg assa..) men vi fikk begynne øvelsen på nytt så det gikk greit. Måtte ha dobbelkommando på første oppsitten for å få henne opp, men ellers så har hun flotte både neddekker og oppsitter. Ingen slurvete oppsitt så er fornøyd! :-)

Helhetsintrykk:
9p (x1=9p). Tja.. Hadde vel ikke gitt meg selv en 9:er etter dagens prestasjon kanskje, men.. :-) Jeg synes vel kanskje at vi hadde fortjent en 8:er men trur han var litt snill pga vær og vind. Og sånn sett så gikk det jo faktisk bra da! :-) Har vel aldri trent - og enn mindre konkurrert - i sånt ekstremvær tidligere :-)

Totalt så fikk vi 137p og en 3:e premie.
Konkurransen ble brutt etter at vi hadde gått (vi var ekvipasje nr 3), og resterende fikk gå innendørs i et parkeringshus senere ut på dagen. Vi fikk velge hvis vi ville gå på nytt eller ikke siden de andre fikk tatt det innendørs, men vi valgte å være fornøyd med dagens prestasjon og beholde de poeng vi fått. Jeg er fornøyd jeg og det var i grunn kjempemorro! :-)

2 kommentarer:

  1. Dere er dyktige. Og vi synes det er så fint at matmor Emma er fornøyd med prestasjonene og skjønner at vi tross alt ikke greier å tolke alt de her menneskene sier:)
    Vi møtes på neste lp konkurranse.
    Stort Boff fra Cornelia og Loke

    SvarSlett
  2. Så flink dåkk e! Og ikke minst TØFF!

    SvarSlett