onsdag 15. april 2009

Diverse øvelser

Søndagen nærmer seg med stormskritt. Jeg lurer fælt på hvis vi faktisk skal gidde å konkurrere eller ikke - vi har jo definitivt ikke inne alle øvelsene pålitelig enda.. På en bra dag så gjør hun nok alt relativt greit, men.. Fast å andre siden - noen må jo komme sist, og hva gjør det hvis vi nuller litt? :-)

Igår kjørte vi no i gjennom noen øvelser - noen med bra resultat og andre med mindre bra resultat.

Fri ved fot - her så gikk hun veldig bra i vanlig marsj og sakte marsj. Springmarsj går ikke like bra, spesielt ikke vendingene. Så de kommer nok å dra ned poengsummen litt.. :-S Tipper vi ville få 6-7 på denne.

Ligg under marsj - kjørte denne 2 ganger, og knallbra begge gangene. Nå ser jo jeg ikke hva hun faktisk gjør, men hun er forsvinner no råkjapt ned det lille jeg ser.. Synes hun ihvertfall fortjente 9 igår begge gangene, om ikke 10 :-)

Stå under marsj - kjørte også denne 2 ganger og er kjempefornøyd med begge. Hun stoppet kjappt og stod fint i ro. Hm.. 8,5-9p noe sånt?

Apport - kjørte den 3 ganger. Her springer hun ut i full fart, plukker opp fint, ikke noe stempling eller tygging men holder ikke galoppen hele veien inn.. :-S Hun holder fint tils jeg sier takk, men farten inn vil nok trekke endel. Hvor mye vet jeg ikke - 7p kanskje?

Innkalling med stå - kjørte vi 2 ganger. Denne har hun jo vært flink på i det siste, men ikke igår. Da ville hun ikke stoppe i det hele tatt, så vi hadde nok fått 0 der ja :-)

Avstandskommandering - her kjørte jeg vel 2 hele øvelser, og ellers litt der jeg belønnet litt innimellom. På 5 m avstand så gikk det kjempefint - kun en gang hun satte seg opp feil, dvs at hun lyftet rompa litt før hun satte seg. Ellers så var hun kjapp både opp og ned, og flyttet ikke på seg i det hele tatt, så jeg vil nok tru at den var verdt 8 ihvertfall.

Det var vel de øvelsene vi kjørte for klasse 2. Ellers så kjørte vi noen strake innkallinger (laaaang avstand) for å få opp farten og litt bjeffing for å få henne litt opp i stress :-) Belønnet med lever og fiskekaker, samt lek (tauleke, litt dragkamp og litt jaktlek).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar