tirsdag 7. april 2009

Inkalling med stå og høyre vendinger

Idag har vi trent på innkalling med stå, samt vendinger til høyre. Vi trente på parkeringsplassen til Barduhallen - greit å være en plass der det ikke er glatt, spesielt når man skal trene øvelser med fart! :-)

Planen var at vi sku kjøre noen strake innkallinger først, men det fann jeg jo fort ut at vi måtte endre på. Fanny reiste seg opp i en gang når jeg forlat henne, så vi endret kriteriene og trente litt sitt og bli først. Etter noen repetesjoner med sitt og bli, så gikk vi over til strak innkalling, og det gikk bare fint :-) Belønnet med ball for å holde intensiteten oppe.

Etter 3 inkallinger, så gikk vi over til å kjøre først noen få frivilling stå under baklengs marsj, og så noen flere med kommando. Her belønnet jeg med ball bakover hver gang hvilket fungerer fint. Etter det så kjørte vi inkallingen med stå, og belønnet med ball bakover for ståen. Hun var litt treig inn i ståen første gang, men innenfor kriterie som vi satt så hun fikk no belønningen sin uansett. De andre gangene så var hun mye kontantere inn i ståen, så er kjempefornøyd med de :-)

Etter vi kjørt en 3-4 rep der jeg belønnet for ståen, så sku jeg kjøre hele innkallingen. Første runde var veldig bra, unntatt at hun satte seg litt langt ifra meg når hun kom inn i utgangsstillingen. Valgte likevel å belønne den, da jeg ellers syntes at øvelsen var bra. Runde nr to kjørte vi motsatt vei, og da feilet Fanny igjen på det å bli sittende når jeg gikk ifra henne. Så måtte gå tilbake å repetere sitt og bli litt, før vi så kjørte hele innkalling med stå på nytt igjen. Fikk 3 flotte, hele øvelser som jeg er kjempefornøyd med. Selvfølgelig så er ikke øvelsen en 10p enda, men med litt finjustering og enda mer småpirk så er vi nok der en gang :-)

På det andre passet idag så trente vi høyre vendinger. Her sliter jeg med at Fanny blir hengendes litt bak meg, og kanskje litt for langt ut og. Fikk Per-Eirik til å hjelpe meg med å klikke når hun var i rett posisjon slik at jeg kunne være sikker på at det ikke var fordi at jeg trengte henne bak med kroppen min, hvilket fungerte fint. Hun hadde en god progresjon og på slutten så hadde hun mange veldig fine vendinginger/sirkler. Gikk ikke hele vendinger, uten kun svak skråing (45 grader) og i sirkel, men jeg er kjempefornøyd med progresjonen hennes, slik at Per-Eirik må nok stille opp som hjelpeklikker flere ganger :-) Belønning her var godbit (skinke eller pølse) + at hun av og til fikk ball som ekstra belønning (som da ble kastet fremover).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar