søndag 26. april 2009

Årets første spor! :-)

Idag kunne vi ikke dy oss lenger, og når Stian spurte hvis vi sku være med ut å gå spor, så hang vi oss selvfølgelig på :-) I pissregn og med våtmark/snø, men hva gjør vel egentlig det? :-) Jeg trur seriøst at hundefolk er noen spesielt sære personer som glad og lykkelig trosser vær og vind, bare for å få vasse i gjørme, snø og våtmark i både tid og utide :-) Men sant skal sies, at solen faktisk gløttet litt frem helt på slutten.. :-)

Vi gikk bare godbit spor idag. Første sporet var vel kanskje 60-70m og gikk i en svak bue. Det fikk ligge litt (20 min kanskje?) før vi gikk ut. Fanny var meget glad og helt klar for å gå spor igjen!! Hvis no ikke den helsikkes mammaen hadde gått så sakte da.. :-S Fanny går alt for fort, og jeg må bremse hardt hele tiden.. Godbiter i sporet eller ikke! :-) Er ikke bestandig hun har tid til å spise godbitene heller, men jeg syntes no at det var greit å få gå godbitspor nå i begynnelsen likevel.

Det andre sporet var lengre, ca 300 m, og gikk over først et gammelt jorde (med litt store tuer, mose, småris osv), og tilslutt over et nytt jorde (som var noe vått og hadde små sjøer på seg på endel plasser - godt at jeg hadde støvler på! :-)). Også dette spor var et godbitspor, og det fikk vel ligge ca 30 min kanskje? Tok ikke tia men.. Jeg og Stian (med Nelly) gikk ut paralellt, god trening for hundene det! :-) Det hjelper kanskje ikke så mye på å få mindre fart da men.. :-S Fanny er utrulig tent for å gå spor igjen, og sitter og syter mens hun må vente tils Stian og Nelly gjør seg klar. Hun skjønner ikke helt hvorfor man ikke bare kan rase avgårde i en gang. Å gå spor er jo gøy jo!! :-) Fanny låg som en okse i selen under hele sporet, og jeg måtte bremse som en idiot.. Måtte til og med stoppe helt opp noen ganger slik at hun ikke fikk fortsette i den forrykende tempoen som hun selv ville ha, men akkurat det er ikke så farlig for Fanny :-) Hun går gladeligen like fort avgårde etterpå :-) Må si at jeg er litt missunnerlig på Stian som gikk ved siden med en slak og fin line frem til vakre Nelly... :-) Men Fanny gikk sporet utrulig godt - var ikke på villspor en eneste gang og vi fann no frem :-) Hun går fint med snuten i bakken hele tiden (unntatt når vi da måtte pause litt.. Da stopper hun og ser på meg før hun får gå videre), så er kjempefornøyd med sporet.

Hurra for dager der man kan gå spor assa!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar