fredag 19. desember 2008

Kjelga, kjegla og atter kjegla..

Igår var det klikkerkurs, og vi fortsatte å trene videre på kjegla.
Første runden så kjørte vi bittelitt fri ved fot først (bare sånn at vi ikke glemmer å trene det og innimellom..) og det gikk vel sånn passe ok. Så ble det kjegla sin tur..

Hanne tok noen bilder, her ved fri ved fot og utgangsstilling. Er elendig lys inne i hallen så bildene blir ikke akkurat de beste, men bedre en ingenting :-)

Igår brukte vi den ordentlige kjegla, og det eneste Fanny hadde i hodet var å apportere den :-) Fikk klikket henne av og til før hun faktisk rakk å plukke den opp, men jammen så hadde hun bestemt seg for at øvelsen var ikke å stå ved kjegla, uten å plukke den opp og levere den til mamma. Hun er jo ikke retriever for ingenting :-)

Byttet etterhvert kjegla slik at vi brukte en oljedunk istedet. Da gikk det mye bedre - alt for stygg lukt på den til at den var fristende til å apportere :-) Det kommer til å bli fint på konkurransene assa.. "Kan vi bruke noe annet, en oljedunk feks?" :-)

Vi kom oss ut på en avstand på 6-7 m ca, men ved så stor avstand så tar det laaaang tid før Fanny springer frem til kjeglen. Hun er prøver heller masse andre ting, slik som å sitte i front, stå i front, utgangsstilling og bjeffing. Hvis jeg gjør en forsiktig håndbevegelse mot kjeglen så springer hun ut da, men det er jo ikke akkurat det samme som om at hun tilbyr det da.. :-S

Ellers så trente vi også endel på stå igjen v kjegla, og innkalling fra den. Fanny har lav fart, men galopp i de fleste tilfeller ihvertfall. Gunn Anita sier at jeg må innse at hun er labrador, men det er bare tull, for hun har mye mere fart i vanlige fall assa!! Jeg syntes absolutt ikke at det var godt nok i det hele tatt, men måtte no belønne likevel slik at vi etterhvert fikk satt ihop hele kjeden.

Hele kjeden fungerte fint. I stort sett. Kan ikke si at jeg var fornøyd akkurat hverken med tempo eller engasjement, men teknisk sett så gjorde hun det riktig. Hun var ikke i form i det hele tatt igår - veldig snuset, lav intensitet og syntes i grunn ikke at det var noe artig å jobbe. Annet enn ved fri ved foten i begynnelsen - da hadde hun i det minste litt intensistet men ramlet ut av og til med øyenkontakten.. Og ikke spiste hun opp middagen igår kveld heller.. Ikke helt likt Fanny for å si det slik :-S I morges så spiste hun litt, men det tok sin tid og ikke spiste hun opp alt heller. Hun logret ikke ens når hun fikk frokosten så noe er tydeligvis ikke helt bra her i gården! Spydde gjorde hun også her natt til onsdag trur jeg det var.. Idag blir det treningsfri, og så får vi se hvis hun begynner å føle seg litt bedre snart. Er flere hunder rundt omkring som har hatt diare, oppkast osv så vil tru at det er noe slikt som hun brygger på. Ikke helt i form snuppa mi - stakkars jenta.. :-)Men hun er no grei da. Prøver uansett å gjøre det jeg ber henne om,enda jeg ser at hun ikke var så veldig motivert for å jobbe igår. Jeg er no glad i den lille bomsete labbisen min jeg! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar