tirsdag 30. desember 2008

Avstandskommandering

Dagens trening har bestått av avstandskommandering (sitt og ligg) inne i gangen/stua. Vi har jo egentlig i hjemmelekse å trene eksplosiv start fra stå, men det er litt glatt ute enda så.. Det var derimot litt snø i regnet ikveld når vi var ute å gikk, så kanksje det blir bedre til i morra :-)

Nåvel. Vi kjørte 2 korte pass (ca 10 min pr pass) med avstandskommanderingen, og det gikk greit. Idag så øket jeg avstanden (på slutten av hvert pass) til 7 m (hele gangen og halve stua :-)), og fikk faktisk noen fine oppsitter og neddekker også på denne avstanden. Men det er fortsatt ikke gode nok. Fanny blir usikker når jeg er på så pass lang avstand, og det er ikke bestandig hun hører etter hva jeg har å si. Og så synes jeg at det er så vanskelig å avbryte ordentlig i den trange gangen vår..:-S På 3 m så går kommanderingen nå fint, og hun har heller ikke tullet noe særlig med frivillig adferd idag så det er jo og bra :-) Så får vi trene litt nærmere enn 7 m trur jeg, slik at vi får beholdt intensitet og oppsittene. Neddekk går greit også på 7 m, men Fanny har vanskeligere for å sette seg opp, og når hun setter seg, så vil hun gjerne stille seg opp først og så sette seg.. Men vi fikk som sagt noen bra oppsitter også på 7 m, og belønnet flere med jackpot (ball og masse pølse :-)). Alt i alt så er jeg vel ca en 6'er fornøyd med treningen idag, så det er jo ihvertfall over middels :-)

Imorra er det nyttårsaften og flere raketter har allerede begynt å ta av. Heldigvis så blir hverken Fanny eller Selma redd av de, bare veldig nyskjerrig over hva som skjer :-) Planene for 2009 er snart i boks, og jammen så får vi mye å gjøre assa.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar