fredag 8. mai 2009

Innkalling m stå, avstandskommandering, hopp over hinder osv

Igår var vi nesten alene på konkurranselydighetstreningen - var bare jeg, Tone og Ellen :-) Fikk trent endel helt alene først siden jeg var der en halvtime før de andre, og det gikk kjempebra. Passet på å kjøre innkalling m stå og strake innkallinger. Strake innkallinger fungerer fint så lenge som at jeg ikke ser på Fanny når jeg kaller inn - hvis jeg ser på henne så stopper hun etter halve strekningen da det jo kan hende at det kommer en stå... :-)

Vi fikk også kjørt litt kjegla, og det gikk bra. En gang måtte jeg avbryte siden hun bare kom i trav inn igjen, men de andre gikk bare fint :-) Apport gikk også bra, men hun tjuvstartet en gang + at hun har en tendens til å stemple de for tiden. Hvis jeg kun kaster kort så gjør hun det ikke, så vi får trene mer på å plukke opp...

Avstandskommandering fikk jeg også kjørt litt - mens de andre hundene sprang rundt treningsbanen og lekte :-) Kjempetrening! :-) Fanny hadde bra oppsitter og neddekker, og slurvet ikke en eneste gang. Men hun holder ikke lenger enn 5-6 sek i hver stilling før hun prøver å bytte hvis det ikke skjer noe, så vi må trene mer på å strekke tia...

Kjørte også noe hopp over hinder med sitt. Her var hun forbausendes treig i nedsitten - det har hun jo aldri brukt å være tidligere (første gangen i Harstad..), så vi må nok pusse litt på det. Øvde litt på 80cm høyde og, siden hun skal ha det i kl D. Ingen berøring noen gang :-) Kjørte også litt musematta siden jeg må få henne litt lenger ut for å sette seg, men da hadde vi kun lavt hinder. Vi har noen ting å terpe på når det gjelder hopp over hinder - vi har jo nesten ikke trent det noe jo :-S Men det skal vel gå bra tenker jeg :-)

Mye mulig at vi også trente noe mer, men hva husker jeg ihvertfall ikke nå :-) Kjørte selvfølgelig litt kontakt og fri ved fot sånn i oppvarmingen, og det gikk vel greit. Hun henger fortsatt litt etter i høyresvingene, men begynner å bli bedre. Utgangsstillingene er derimot kjempeslurvete, så de må vi definitivt gjøre noe med... :-S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar