fredag 17. april 2009

Kjegla, stå og ligg under marsj, vendinger osv

Igår var vi nede ved garasjen til Stian og trente. Fanny var veldig giret, men litt slørvet i tilegg. Vi trente fri ved fot og her gikk hun alt for langt frem, men det er faktisk noe jeg tilater. Synes det er bedre at hun går for langt frem enn at hun henger etter så.. :-) Vendinger til venstre går ganske greit, men Fanny har en tendens til å sette seg i utgangsstilling da vi vender, like så når vi går sakte marsj (hvis den blir alt for sakte.. :-)). Høyre vendingene henger hun fortsatt litt etter i, så passer på å belønne fra høyre hånd her (slik at jeg får dratt henne litt lenger frem), og ellers å belønne fremover. Vi gikk ikke noen springmarsj igår hvilket vi absolutt burde trene på men men..

Hadde med hopphinder slik at hun fått prøvd det ihvertfall en gang før søndag :-) Vi har jo ikke trent det siden en gang i jula, og før det igjen når det var sommer.. :-) Det sier jo seg selv at det ikke blir noen 10p av det, men hun hopper frem, sitter og hopper tilbake greit, så vi nuller ihvertfall ikke :-) 7-8p kanskje, spørs hvor streng de er på at hun setter seg litt skjevt snett forran hinderet.

Kjørte også kjegla, og den er ikke så bra. Det blir en sånn "kan like gjerne nulle som å gå bra" øvelse... Ikke noen pålitelighet på den nei! :-( Men men. Det går som det går :-)

Stå under marsj - her gjorde jeg den et par ganger inntil kjegla (kommanderte ståen akkurat når vi var i høyde med den), men det var tydeligvis et nytt moment for da klarte hun ikke å stå i ro. Når jeg flyttet meg 2 m til siden så gikk det mye bedre, så fikk noen fine repetisjoner her og. Hun stopper veldig fint, men hun er ikke helt 100% på å stå i ro hele tiden enda, så..

Ligg under marsj - her stoppet hun kun første gangen, men de andre gangene gikk fint. Trur bare jeg skal være litt bevist på hvordan jeg sier liggen, og ihvertfall ikke å finne på å si dekk mitt i alt min stress :-)

Apport - her kjørte jeg laaaang apport for å Fanny til å holde galoppen hele veien inn igjen. Per-Eirik fikk dermed gå ut og kaste apporten mens vi ventet. Fungerte bra det, enda hun ikke har den kjappeste galoppen uansett. Men det var no galopp, og er fornøyd med det :-) Vi må trene mer innkomst fremover....

Hm.. Avstandskommanderingen igår gikk heller dårlig. Når hun skal sette seg opp fra liggen, så rykker hun ofte bare til. Du ser at hun har lyst, men at hun ikke helt er sikker. Kommanderer jeg da ny sitt, så går det bra. Men ellers så jukset hun veldig på å legge seg/sette seg frivillig (har jo trent litt på det på avstand i det siste og..), slik at vi har ikke helt kontroll over denne øvelsen heller enda. Hvis jeg får kommandere relativt fort så kommer det nok å gå fint, men hvis hun må sitte 10 seg feks, da kommer hun nok å prøve å endre posisjon selv.. :-S :-) Sånn er det no bare - har vi ikke full pålitelighet i øvelsene så har vi ikke :-)

Har fortsatt ikke bestemt meg hvis jeg skal være med på søndagens konkurranse eller ikke. Har hun en god dag så kan vi fort få godkjent alle øvelsene og kanskje til og med opprykk, men hun har definitivt ikke alle øvelser inne enda, slik at det kan like gjerne gå med masse nuller :-) Regner vel i hvertfall med 0p på stå under innkalling, og kanskje også kjegla. De andre bør hun ta sånn passe ok ihvertfall, men hvem som vet.. :-)

1 kommentar:

  1. Kalle forslår at dere henger dere i hardtrening og går det dere kan av konkurranser hvis dere fortsatt vil være foran oss i løypa:)

    SvarSlett