tirsdag 7. juli 2009

Sladdertrening og spor på grus/gress

Igår så kjørte vi litt sladdertrening i skogen, med god hjelp av Elin, Hanne og Annie :-) Jeg skal kjøre mer slik trening. Synes det er mye mer praktisk at hun kommer springendes til meg hver gang vi plutselig møter noen når vi er på tur, enn at jeg skal måtte rope henne inn.. Ikke for det. Vi trenger å trene innkalling og i skogen, så det må vi og få til.. :-)

Etter sladdertreningen så dro vi til grusbanen og la spor. Jeg la det rett over, og med godbit i hvert et spor. Fanny bruker jo ikke å spise godbiter i sporet, men jammen gjorde hun ikke det nå assa! Mange til og med. Langt i fra alle, men sikkert en tredjedel ihvertfall :-) Jeg er likevel ikke noe fornøyd med sporet.. I begynnelsen så går hun ut bra, slik som normalt, men så begynner hun å gå litt mer tilbake for å finne godbitene.. Ble mer et godbitssøk bortover enn et spor på siste delen synes no jeg.. Så min konklusjon er at det var alt for tett med godbiter. Jeg liker når hun har flyt i sporet og det synes jeg ikke det ble nå. Så mindre godbiter neste gang :-)

Spor nr 2 fikk hun på gress. Maja gikk ut, og sporet ble også kryssende med Stian/Kajsa sitt gamle spor. Hun tok opp sporet bra, og vred så vidt på hodet der det var kryssende spor. Gikk knallfint (og med god fart..) til ca midten av sporet. Her lyfter hun opp nesen og går masse på overvær - men hvis det er sporet hun går overvær på eller hvis det er noe annet hun har i nesen det er jeg litt usikker på. Så kommer snuten ned igjen, hun raser over kongen som er slutt, fortsetter opp i skogen og sporer nesten hele veien tilbake igjen. Får litt trøbbel etter ca halve grusbanen men det er ikke så rart. Ble nok litt mye forstyrrelser :-) Stian og Nelly kom plutselig gåendes + at alle vi (Stian, jeg, Per-Eirik og Maja) hadde gått masse der, så det ble nok rett og slett litt for mye forstyrrelser. Tok henne bare av jeg :-)

Satte henne så på Kalle sitt godbitspor (jada, vet at man ikke skal gå andre sine spor når de er gått en gang..) og da gikk hun veldig behagelig i begynnelsen. Godt drag i lina, fin fremdrift, plukket noen få godbiter som var igjen.. Men så når vi begynte å nærme oss slutten så var det mye mer pølse, og da begynner hun på nytt med surret og søket, så.. Jeg trur nok fint at vi kan gå godbitsspor på grus ja, men ikke med godbiter i hvert steg. Hver tredje/fjerde trur jeg hadde vært passerlig, så vi prøver det neste gang vi :-) Nyttig ihvertfall å gå på grus og kort gress. Det gjør vi ikke så ofte :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar