fredag 31. juli 2009

Lydighet og blodspor del 2

Ikveld har vi trent i Kirkeparken. Var mange hunder der idag - morsomt! :-)
Jeg og Fanny trente videre på apporten, og så fikk vi trent litt enkelt dekk med forstyrrelser. Gikk egentlig veldig bra begge to. Hun vil fortsatt gå rundt noen ganger med apporten, men vi trener videre på at den og skal ha innkomst til venstre. Trente også på det å bare holde fast, og det blir bedre det med enda vi ikke er i mål enda :-) Men idag fikk jeg ihvertfall stryke henne både på hodet, nosen og brystet, og hun holdt fast nesten hver gang. To ganger slapp hun, og det var begge når jeg stryker på brystet - det er vanskeligst.. Hun er jo vant til å slippe i en gang når min hand kommer under snuten, så ikke så rart at hun fortsatt sliter litt med det.. Men det går fremover! :-) Fikk også kjørt noen fine innkomster med Hanne som hjelper - fin fart! :-)

Blodsporet hadde legat i 4,5t når vi gikk det, og akkurat når vi kom dit så var det en annen hund mitt oppi sporet og sjekket det ut.. Så nok forstyrrelser i det var det i hvertfall :-) I tilegg så stod den andre hunden igjen rett utenfor sporet og knurret til Fanny når vi gikk - eieren hadde ingen planer om å flytte seg, han ville tydeligvis stå å se hvordan det gikk.. Men det gikk no bra på et vis - bare vi kom oss over akkurat den plassen der de stod, så gikk det bedre. Hun går definitivt mye bedre i skog enn på grus/jord, men det er jo heller ikke å forvente noe annet. Har tatt opp mer blod, så skal legge et i morra og. Håper jeg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar