tirsdag 5. mai 2009

LItt agility, fri ved fot, hopp over hinder og fellesdekk

Igår var vi på banen og trente. Vi trente samtidig som hverdagslydigheten var, for å få litt ekstra forstyrrelser. Bestandig bra det - ihvertfall hvis man er i humør for seriøs trening :-) Det var egentlig ikke vi, så det ble mye å stå å snakke med alle andre :-) Litt trening ble det jo da, og det vi trente var i hovedsak kontakt, fri ved fot (få steg, vinkler og sakte marsj), fritt hopp over hinder med sitt samt fellesdekk.

Fri ved fot gikk sånn passe bra. Fanny var ganske forstyrret av alle hunder og folk, så det ble ikke noen lange marsjer - kun få steg og litt vinkler samt sakte marsj.

Fritt hopp over hinder gikk fint når hun da fann ut at det var å hoppe over hinderet som gjalt. Hun bruker aldri å ha noe problem med det, men denne gangen stod Stian paralelt med hinderet, og han var tydeligvis veldig interessant, for hun sprang rett til han 3-4 ganger først, før hun så begynte å hoppe :-) Hun hoppet for så vidt greit, men trur jeg skal plukke frem musematta slik at hun ikke setter seg så tett på..

Etterpå sku jeg hjelpe Tone litt med trening, så jeg la Fanny og kommanderte Tone og Maja rundt på banen. Må si at jeg synes at Fanny var flink som låg så pent mens mamma gauler utover banen, og bestevenninna svinser omkring i alle gangarter forran henne :-) Siden Tone syntes at hennes hunder var så daff, så fann vi ut at en fin øvelse å trene på måtte jo være fellesdekk. Så Tone dekket både Thea og Maja (kanskje ikke helt rettferdig å måtte ha 2 hunder i fellesdekk men.. :-)) og jeg Fanny. Forstyrret både med hopp, sprett, dans, gå rundt, over osv. Fanny (og de andre to) taklet det fint, men når jeg låg på marken og rullet og Tone da attpåtil begynte å "hoppe" på meg, nei da var det nok for lille frøken Fanny! :-) Da måtte hun ut å sjekke hva som faktisk foregikk og hvis alt faktisk var bra med meg likevel :-) Men hun var jo flink da :-)

Vi lekte oss også litt med agility. Prøvde bommen for første gang i år, og pølsa og tunnelen. Pølsa og tunnel er kjempemorsomt, og Fanny springer de hele tiden i håp om å få en godbit eller ball :-) Bommen gikk også kjempebra, men jeg er glad at vi ikke skal konkurrere, for da hadde vi måtte skjerpt oss når det gjelder kontaktfelt assa.. :-) Fanny hopper mer enn gjerne over siste feltet på tur ned - er jo bare et stort galoppsprang det så er man nede :-)

Ikveld er det agilitykurs igjen. Bruker i hovedsak Selma, men regner med at Fanny og skal få ut en tur :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar