lørdag 9. mai 2009

Innkalling, innkalling m stå, stå under marsj og dekk under marsj

Idag har jeg og Fanny vært hos Øverbygd Hundeklubb og holdt kurs i innføring i rallylydighet :-) Kjempemorsomt! Rally er gøy assa!! :-) Det var 7 ekvipasjer som var med på kurset, og jeg må jo si at jeg synes at samtlige hunder og førere vokste utrulig i løpet av dagen! Mye bra trening, flotte hunder og engasjerte førere :-)

Siden vi var litt tidlig ute, så fikk jeg og Fanny tatt en treningsøkt i vanlig lydighet midt i sentrum på Skjold. Det var masse vind ute, og Fanny elsker vind, så hun var full med energi og spillopper :-) Er jo så mye morsomme løv som flyr omkring i lufta når det blåser sånn! :-) Men hun var skikkelig flink likevel. Kjørte først en strak innkalling der jeg såg rett på henne når jeg ropte inn. Fann ut at nå som vi var på en helt ny plass, så ville hun nok heller ikke prøve seg på ståen. Og det gjorde hun ikke :-) Full fart inn hele veien - jubel og tjo ho for en flink jente!! :-) Kjørte også innkalling med stå, og den er jeg også kjempefornøyd med. Tross høy fart inn, så stoppet hun faktisk kjapt, og stod kjempefint. Like så med stå under marsj. Her var det kun første gangen som hun mislyktes (hun flyttet da en bakfot når jeg nesten var oppe ved siden hennes igjen..), men ellers så var de kjempebra. Dekk under marsj var hun og lynrask ned i, så alt i alt så må jeg si meg superfornøyd med de 20 min trening vi fikk! :-) FLinkis hunden min :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar