tirsdag 12. mai 2009

Hverdagslydighet igår

Igår var vi på treningsbanen og var med på hverdagslydigheten. Vi hadde egentrening slik at vi fikk trene hva vi ville. Jeg og Fanny trente fri ved fot med venstre og mest høyrevendinger, og hun begynner å bli mye bedre her :-) Kjempefornøyd med den runden :-)

Kjørte også stå, ligg og sitt under baklengs marsj (vanlig og springmarsj). Kjempefornøyd med de og - Fanny var også skikkelig giret idag på å trene :-) Hun rotet noen ganger med å legge seg istedet for å stå, men ståen begynner å bli mye bedre enn tidligere ihvertfall...

Trente også litt på kryp, og da ikke etter klikkermetoden men med lokking. Maja har trent litt kryp med henne i det siste, og det fungerer faktisk. Hun kryper ganske bra (noe høy rompe av og til, men det er når det går for fort slik at hun går over i galopp), men trenger fortsatt hånd som viser vei. Jobber litt med å få kommet meg opp i rett stilling (jobber kun fortsatt rygging i front), og det gikk egentlig ganske greit. Hun har ikke lært kommandoen helt enda, men synes hun er flink jeg! :-) Eller kanskje jeg har en flink datter som faktisk lært henne å krype så pass bra?!:-) Hadde faktisk forventet høyere bakpart, men Maja har nok vært flink til å passe på det, for hun var ganske grei assa :-) Overraskende bra! :-)

Kjørte også budføring mellom meg og Per-Eirik. Dette har vi ikke kjørt på lenge, men hun overrasket godt! :-) Gikk kjempefint til Per-Eirik, men hun hadde litt vanskeligere til å gå tilbake til meg (pappa hadde jo ball assa.. :-)), så hun feilet der et par ganger. Men men. Er storfornøyd likevel :-)

Helt på slutt så kjørte vi innkalling. Først et par strake - god fart og innkomst, men kanskje litt skjev utgangsstilling (sa klask i beinet mitt begge ganger.. :-)). Så kjørte vi med stå, og her begynner hun i en gang å senke farten. Fikk belønnet henne et par ganger, men så når jeg økte kriteriene litt, så ble det for vanskelig.. Så da måtte vi senke de igjen slik at vi ihvertfall fikk en som jeg fikk belønnet før vi avsluttet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar