torsdag 9. august 2012

UT!

Igår trente vi en liten halvtimme før vi sku gå tur sammen med Annie og hennes to firbeinte jenter Luna og Fibi. Maja var med som medhjelper, tidtaker og filmprodusent, og både Fanny og Lotta fikk 3x5 min hver :-)

Første runden så kjørte jeg stå under marsj på Fanny, hvor Maja fikk hjelpe meg med klikkingen slik at Fanny ble klikket akkurat når hun stoppet - uten at jeg må snu meg for å se hva hun faktisk ha gjort :-) Det fungerte veldig fint, og vi fikk mange bra repetisjoner. Måtte av og til kjøre litt fri ved fot en bit siden Fanny har litt lett for å begynne å prøve på å stoppe selv når hun vet hva vi faktisk skal gjøre :-) Men god trening, hun var flink :-)

Runde nr 2 så trente vi apport, og da først og fremst opptak. Fikk klikket mange gode opptak (hvor hun ikke stempler eller kaster på apportbukken) så veldig fornøyd med det  og :-)

Runde nr 3 så fikk Fanny trent litt jakt. Vi benyttes oss av Majas hjelp og fikk trent på 'Ut!'. Veldig fornøyd med den økten :-) Fanny har begynt å skjønne det, og med Majas hjelp så kom vi langt i treningen :-) Masse bra, helt rette dirigeringer hvor Fanny bare har fokus fremover. Maja stod lengre ut på banen (ca dit hvor jeg normalt bruker å klare å kaste), så vi fikk ihvertfall fordoblet lengden på dirigeringen hvilket jeg er kjempefornøyd med! Ser også at Fanny bare springer og venter på klikket. Fokus full fart frem, og når klikket kommer så øker hun farten enda mer - snart kommer ballen flyvende! :-D Flink jente - moro trening!! :-)

Kjørte også noen avstandskommanderinger i front med sitt, ligg og stå for å få filmet bevegelsene til Fanny. Må legge en plan her! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar