lørdag 30. april 2011

Årets første spor!! :-D

Idag har vi endelig fått gått årets første spor!! :-D Guri kor deilig det er å være ute i skogen igjen. Storkoser meg!! :-D

Fanny fikk et spor. Ca 300 m, liggetid 1 tim, 8 pinner i sporet, Hanne som sporlegger og varierende underlag (grus, lyng, gress, snø). Siden vi nesten ikke gikk noen spor i fjor (og de få vi gikk var blodspor..), så var jeg spent på å se hva hun gjorde ihht plukking av pinner. Sendte henne likeså på sporoppsøk selv og, og det første hun kom på var en pinne :-) Hanne hadde nemmelig lagt en pinne bare ca 5 m fra sporstart - lite viste jo hun at vi likesp sku prøve oss på sporoppsøk og :-) Fanny lyftet pinnen i 0,5sek, slapp og fortsatte over sporet. Rotet litt nedover, så tok henne tilbake igjen mot der jeg viste sporet gikk og Fanny begynte å spore. Trur hun var litt usikker ihht det å plutselig måtte finne sporet selv, i tilegg til at det da var årets første, for hun var litt mer rotet enn vanlig. På pluss-siden så hadde hun veldig bra tempo, og plukket pinnene fint. Jeg er derimot vant til litt tydligere sporing, og med mye mer trykk i linen, så synes at hun var litt vanskeligere å lese enn normalt. Nå er jo sikkert jeg og litt ringrusten å lese hund etter en lang periode uten spor (i fjor runderte vi jo bare..), og Fanny kom seg fint gjennom det så skal ikke klage. Plukket 7 av 8 pinner, såg at hun markerte en annen plass og, men fann ikke noen pinne der... Er likevel veldig fornøyd med sporet - flinke jenta som tross alt ikke hadde glemt dette med å plukke pinner! :-D Og tempoen var veldig behagelig - hadde ventet at jeg kom til å bli dratt avgårde i full fart, men den var veldig fin :-) Kanskje hun endelig har lært? Ev at det var sporoppsøket som gjorde at farten var roligere? Uansett - Flink jente!!

Moro å være i gang med spor igjen - i morra blir årets første blodspor :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar