mandag 20. juli 2009

Utgangsstilling og dummy

Idag har vi trent sammen med Tone, Hanne og Ellen i Kirkeparken :-) Fint å bytte sted noen ganger, og der er det jo egentlig helt perfekt å trene! Fint med forstyrrelser :-)

Har trent utgangsstilling idag (frivillig selvfølgelig), og litt mer "gripe etter dummyen". Sku jo da ikke kaste noe dummy idag hadde jeg bestemt meg for, uten kun trene på siste del, dvs presentere dummy i front og at Fanny sku komme i utgangsstilling. Men men.. Litt annerledes ble det nok ja, trente mye bare det å plukke den opp (den er ikke såå interessant når den ikke blir kastet assa..)og så ble det litt hele kjeden på slutten.. Dvs. Hanne kastet ut dummyen, jeg kommanderte apport og Fanny hentet for å så måtte sette seg ved siden for å avlevere. Ble noen skikkelig fine omganger der hun holdt dummyen fint uten å bytte grepp, og der hun faktisk også kom og satte seg i utgangsstilling. Men vi er enda ikke helt i mål altså. Utgangstillingen er ikke perfekt men det får jeg ta litt etterhvert når hun skjønner at det faktisk er det som gjelder også med dummy/apportbukk i munnen. Hun vil helst avlevere i front nemmelig... Ikke så rart siden jeg bestandig tatt emot ting (pinner, leker, dummyer, penner, nøkler, sokker - you name it..) i front uten at hun måttet komme i utgangsstilling. Så akkurat nå så prøver vi bare å få det å komme i utgangsstilling med ting i munnen som det beste som finnes, så får vi ta å perfeksjonere selve innsitten etterhvert som hun begynner å synes at det faktisk er det beste som finnes :-)

Imorra er det jakttrening igjen. Tipper jeg skal fortsette der vi slapp idag og trene mer på utgangsstilling og innkomst. Må legge opp en plan, men samtidig så er jeg jo så nyskjerrig på hva Line lærte seg på jaktkurset så... Kan jo fort bli noe av det som jeg blir å trene på og :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar