onsdag 8. juli 2009

Blodspor

Igår la jeg ut blodspor til Fanny - 400m langt kanskje, 2 opphold, 5-6-7 vinkler og en sårleie. At sporet sku bli vanskelig skjønte jeg jo.. De første 30-50 m var det greit, men så kom vi inn på et område som militærene bruker mye... Kun tørr barmark (lite vegetasjon) og masse snustørr gjørme.. Skogsveier og stier overalt.. Ja ja. La no både vinkler og opphold tross alt, men fann no ut at jeg sku gi henne litt bedre terreng etterhvert, så krysset veien i tilegg, før jeg la sporet ut på svartgjørme og myr, og tilslutt avsluttet ved et tre...

26 timer lå sporet før vi gikk, og det var vanskelig ja :-) Fanny mistet det allerede etter de første 70-80m, og surret mye. Måtte sette henne på igjen, og på et eller annet vis - med endel hjelp fra meg - så kom hun no frem. Tidvis så var hun på sporet, tidvis så søkte hun mye.. Men hun jobbet bra, og tross at hun slog på kløven på overvær helt på slutten, så fann hun jo frem :-) Så får si meg fornøyd med det :-) Skal absolutt legge der flere ganger, men da gå det litt tidligere slik at det er litt mer lukt igjen. Det var hakket for vanskelig for Fanny, men men.. God læring uansett, og hun fann jo frem så :-)

1 kommentar:

  1. Lycko, lycko dig som får gå spår!!! Min matte har glömt bort hur man gör sånna, hon bara tänker på apporten och sånt där annat...
    Lycko dig säger jag bara!
    Ha det! /Leia

    SvarSlett