torsdag 1. januar 2009

Innkalling fra stå, avstandskommandering og mannekengen

Idag har vi trent innkalling fra stå. Per-Eirik fikk holde i henne, slik at jeg kunne springe fra med lydpåvirkning i tilegg for å (forhåpentligvis) få en bedre fart. Når jeg bruker ball bak henne som avstandsbelønning, så må jeg si at hun ikke helt har den beste tempoen enda hun kommer i grei galopp. Uten ball så er hun hakket kjappere, men vi fortsetter no med ball bak henne siden vi skal ha inn ståen og. Kjørte ikke noen stå idag under innkallingen (kun vær så god) siden det var glatt ute og jeg da synes at hun ikke helt får så kjapp stå.. :-S Sikkert ikke riktig tenkt, men vi tenker no sånn likevel :-)

Etter innkallingen så kjørte vi litt stå under marsj, ligg under marsj, sitt under marsj (det har vi aldri trent før når hun går ved foten - kun under baklengs marsj). Siden det gikk greit så fikk jeg plutselig for meg at vi sku prøve en mannekeng, og jeg er kjempefornøyd!:-) Stå og ligg gikk helt supert, hun har ikke helt sitt under marsj inne enda uten tenker seg litt om før hun setter seg (ev blir stående), men for å være første gang så synes jeg at hun er superflink! Vi har jo aldrig heller trent marsj fra stå eller ligg, og det gikk jo over all forventning. Vi hadde neppe fått 10p for å si det slik, men jeg var dødsimponert likevel! :-)

Avstandskommandering kjørte vi og på slutten, og jeg har en tendens til å prøve litt for mye.. Var på 7 m avstand, og hadde både sitt, ligg og sitt igjen - med bra oppsitter - men så måtte jeg jo selvfølgelig prøve en ligg til hvilket resulterte i at hun begynte å tulle litt.. Så før vi fikk si oss fornøyd så var vi tilbake på 2-3 m og fikk avsluttet der :-) Jeg må jo bare flire til henne og da, for noen ganger når hun la seg ned så virkelig hoppet hun ned i ligg :-) Ikke helt det jeg ønsket - vil jo ha kjappe neddekker men ikke med hopp :-) - men søt var hun nå i hvertfall :-)

Er veldig fornøyd med treningen idag jeg, enda Per-Eirik ikke var så imponert over mannekengen. Den er jo ikke noe vanskelig mener han - og det har han jo kanskje rett i - men det var no første gangen vår, og jeg er no i hvertfall fornøyd i snøuværet! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar