torsdag 8. januar 2009

Fri ved fot, stå under marsj og felles dekk

Idag har vi kjørt en økt med fri ved fot og stå under marsj. Fri ved foten - her kjørte vi mest rett frem og med vendinger i vanlig marsj, samt litt springmarsj (med rar spring.. :-)). Gikk ganske greit. Belønnet i hovedsak med levergodbiter.

Stå under marsj - her fortsetter vi med avstandsbelønning i front. Først med ball, og så med godteri. Kjørte også noen helt vanlige, men vi er ikke i boks enda for å si det slik. Fikk til noen bra, men vi er nok ikke på mer enn 50-50 enda - når vi kjører uten avstandsbelønning. Med avstandsbelønning så gjør hun alt kjempebra.

Helt til sist så kjørte vi en felles dekk med Moria. Hundene låg ca 3 min, og jeg vekslet mellom å gå å gjemme meg til å være synlig. Gikk også i åttetall rundt hundene for forstyrrelse. Fanny reiste seg opp første gangen jeg gikk å gjemte meg, men låg helt fint alle andre ganger. Ved oppsitten så tullet hun litt. Jeg tenkte å belønne henne mellom beinen, men hadde godbit i begge hendene og fanny trudde hun sku få den fra venstre hånden og ikke høyre (som da var den som var mellom fremfotene :-)). Men men. Det var min skyld, så får ta det på min kappe :-)

Rent generelt så er hun alt for kjapp til å komme seg i utgangsstilling når jeg kommer opp ved siden av henne. Er liksom det som gjelder - mamma er ved siden og opp i utgangsstilling :-) Så vi må trene mer på å holde posisjonen når jeg står ved siden og...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar