onsdag 18. august 2010

Diverse trening

I helgen som var, var vi i Harstad på runderingskurs :-) Vi fikk et pass med rundering pr dag, og 2-3 pass med lydighet. Rundering/flying er morsomt! :-D Løypa som vi gikk var ca 400 m, og av varierende vanskelighetsgrad. Fanny var flink, jeg var litt mindre flink men lærer fortsatt og figurantene gjorde en glimrende jobb :-) Dessuten så fann Fanny menneskedrit ene dagen, så det var jo fin belønning å få spise det... :-S Kjørte både med stående, sittende og liggende figuranter, som dermed både var synlige og skjulte. Gikk veldig bra egentlig - er kjempefornøyd under runderingen :-)

På lydighetsbiten så jobbet vi videre med hold fast på løsbitt, utgangsstilling m doggyzen osv. Gikk for så vidt ganske bra, men merker at Fanny er veldig usikker når det gjelder avstandsbelønning. Jeg har ikke brukt det så mye i treningen min, så må bli flinkere med det.

Mandagen var vi ute i skogen v Abborrvannet og trente flying. Veldig moro :-) Første runden så måtte jeg ta en liten tenke/diskuterpause etter noen slag, da jeg såg at Fanny slog bakover. Men etter litt tenking av hvor jeg sku plassere figuranter ihht vind, og hvor mye jeg selv måtte avansere etter midtlinjen, så gikk det veldig mye bedre :-) Veldig greit å ta tenkepauser av og til når ting ikke går helt som planlagt! :-) Andre flyingrunden gikk kjempebra. Her la jeg også inn Fannys første blindslag, og det gikk veldig fint :-) Fanny var veldig på nett, runderte kjempebra, gode slag og alt gikk helt som planlagt. Flinkeste jenta!! :-D

Tirsdagen (igår) var vi på lydighetstrening på Steiland. Kjørte utgangsstilling med avstandsbelønning, og i begynnelsen så gikk det veldig treigt. Fanny både peip og gjorde veldig mye ting, uten å komme i utgangsstilling.. Men etterhvert så gikk det seg til, og andre runden så hadde hun veldig fin flyt :-) Kjørte også litt med fastbittet, men det gikk ikke like bra. Litt for vanskelige kriterier.. Må skjerpe meg der... Er uansett fornøyd med treningen, og skal fortsette å bruke avstandsbelønning når vi trener. Er jo en god belønning det :-) Hold fast får vi også bare jobbe videre med, så får vi det nok til ordentlig det med etterhvert tenker jeg :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar