mandag 21. juni 2010

Utgangsstilling og sitt og bli

Idag har vi trent litt, takket vare Per-Eirik egentlig! :-) Vi var på treningsbanen, og jeg trente utgangsstilling første runden, og sitt og bli andre runden. Fikk Per-Eirik til å klikke meg på utgangsstillingen, men etter litt uenigheter *host host* så ble vi enige om at jeg sku klikke selv, så kunne han si bra hvis den var bra nok, og ellers ingenting.. :-D Ikke så lett å trene alle ganger nei.. :-) Merker at jeg har svært lite treningskonsentrasjon for tiden. Fanny er mye flinkere enn meg - jeg blir fort lei og ukonsentrert - og dermed dårlig trening. Så her gjelder det seg å holde seg til korte økter, ikke bare for hundens del, men kanskje i vårt fall mest for MIN del :-D Er i hvertfall fornøyd med utgangsstillingene til Fanny. Litt pirk har vi selvfølgelig, og jeg må nok kanskje bestemme meg for hvordan jeg faktisk vil ha henne. Hvis hun sitter der jeg vil hun skal sitte, så luter hun seg mye utover for å kunne se på meg. Hvis hun sitter 5 cm lenger ut, så sitter hun rakere, men jeg synes da hun sitter for langt borte... Ja ja.. En gang blir jeg sikkert enig med meg selv håper jeg :-)

Andre økten så trente vi på sitt og bli. Det er hun ekstremt dårlig på. Reiser seg opp i en gang som jeg snur ryggen til henne, eller tar første steg bort. Igjen så fikk Per-Eirik klikke (jeg ser jo ikke når/hvis hun reiser seg opp, og er skummelt å klikke selv i tilfelle jeg trur at hun sitter og så kommer hun.. Sikkert det jeg har gjort noen gang.. :-S), og synes at vi hadde en fin fremgang. Gikk først bare rett frem, men så også til høyre, venstre, rundt henne og tilslutt bak hallen. Og hun satt!! :-) Brukte kun 'sitt' som kommando, da jeg trur at jeg skal plukke bort 'bli'. Kunne jo selvfølgelig ha kjørt det frivillig, men vi må jo nesten terpe med kommandoer noen gang og, så denne gang ble det på kommando :-) Veldig fornøyd med den treningen. Vi har virkelig noe å jobbe med her, for 'å bli igjen' synes Fanny er vanskelig - både i sitt og ligg. Så godt å få en fin treningsøkt på det! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar