mandag 14. juni 2010

Bakpartskontroll og utgangsstilling

Idag på hverdagslydigheten så hadde jeg bestemt meg for å trene litt bakpartskontroll samt utgangsstilling. Ved bakpartskontrollen så trente jeg rygging i front, og det gikk si som så. Hun svinger konsekvent til venstre (eller hennes høyre), så må jobbe mer med å få henne til å gå rett bak. Tok også et par rygginger i utgangsposisjon, og samme skjer her - hun svinger inn bak meg når vi rygger, hvilket gjør at jeg går på henne. Så mer bakpartskontrolltrening må til! :-)

Utgangsstilling gikk bedre. Hun var treig i å tilby utgangsstillingen, men den er rett og fin. Gikk også litt fri ved fot, alle gangarter og vinkler, og kjappe halter. Egentlig ganske fornøyd med det :-) Hun var i fin tempo, våken og alert :-) Kanskje litt langt fremme av og til, men jeg foretrekker at hun er det kontra at hun henger etter, så jeg er uansett fornøyd :-) Belønnet mye med ball, og trente samtidig innkalling på tur inn (plystring) med ballen igjen så vi fikk 2 i 1 :-)

Gikk en flott tur sammen med Karoline, Håvard, Delta og Lotta rundt Abborrvannet etterpå :-) Fanny og valpene badet og koset seg. Deilig! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar