mandag 21. september 2009

Helgens strapatser :-)

I helgen har vi vært i Tromsø og gått LP2 konk både lørdag og søndag :-)

Lørdag så fikk hun 151,5p og en 2.premie samt ble klassens beste hund.
Poengene ble slik:
Fellesdekk 8,5x3=25,5p (mye snusing og litt treig neddekk)
Fri ved foten 9x3=27p
Dekk under marsj 8x1=8p (hun hang etter når vi startet å gå. Ellers bra neddekk :-))
Innkalling m stå 8,5x3=25,5 (litt treig i galoppen og treig innsitt trur jeg..)
Stå under marsj 8,5x2=17p (husker ikke noe av denne øvelsen.. Måtte spørre dommer hvis jeg faktisk hadde gått den :-S)
Apportering 9x2= 18p (litt treig inn)
Fritt hopp over hinder m sitt 0x2=0p (hun hoppet ikke ut på første kommando slik at jeg tok et steg frem når jeg sendte henne på den andre kommandoen. Mulig at det gjorde at vi mistet opprykket, men jeg angrer ikke likevel :-))
Fremadsending m stå 6x1=6p (dobbelkommando for å få henne ut til kjegla + at hun formligen gikk inn igjen på innkallingen.. Med snuten i bakken hele veien :-))
Kontroll over hunden på avstand 8x2=16p (dobbelkommando på første oppsitten mener jeg..)
Helhetsintrykk 8,5x1=8,5p

Dommeren sa at Fanny var grunnen til at hun idag hadde labrador - hvilket selvfølgelig er kjempehyggelig å høre :-) Hjelper ikke helt på mine konkurransenerver da det bare gjorde at jeg ble enda mer nervøs men.. :-) Fanny gikk tålig ok gjennom hele konkurransen. Ikke noe særlig fart, men gjorde i stort sett det hun ble bedt om. Jeg var totalt kokko og kjempenervøs - så ille at jeg faktisk ikke ens husker at jeg gikk stå under marsj.. :-S Da er det ille assa!! :-(

Søndagen gikk slik:
Fellesdekk 0p (det låg en schäfer på fellesdekken og som var litt ivrig og dermed småbjeffet litt før dekken. Fanny liker ikke schäfere, så såg det på henne at det ikke kom til å gå bra.. Hun kom relativt fort :-))
Fri ved fot 7px3(hadde jo selvfølgelig glemt å gi de apporten så Benjamin sprang å hentet den. Fanny fikk selvfølgelig syn på den når han kom springendes med den og sku dermed til den istedet. Men etter hun sluppet tanken på apport så gikk hun kjempebra så er kjempefornøyd med den likevel jeg! :-))
Dekk under marsj9x1=9p (egentlig en sterk 10'er sa dommer, men så måtte jeg ha en dobbelkommando for å få henne opp i sitten igjen så dermed røk et poeng).
Inkalling fra sitt m stå 5x3=15p (hun brukte alt for mange steg i ståen..)
Stå under marsj 9x3=18p (Fanny var treig å sette seg i utgangsstilling ved stoppen helt på slutten av øvelsen..)
Apportering 9x2=18p (litt treig inn, ellers bra)
Fritt hopp over hinder m sitt 8x2=18p (dobbelkommando på sitten på andre siden av hindret).
Fremadsending m stå 8x1=8p (trør litt om når hun får ståkommandoen)
Kontroll på hunden på avstand 0p (brukte 4 kommandoer før hun satte seg opp første gangen.. Så etter det så fikk hun bare "flink jente" etter hver sitt eller ligg :-). Så vi nullet pga for mange kommando og for mye berøm :-))
Helhetsintrykk 7x1=7p (dommeren mente Fanny var bedre igår - jeg var mer fornøyd med idag. Fanny var nok jevnere igår (men gikk treigt hele tiden..), men idag var hun litt mere den Fanny jeg kjenner ihht fart og intensitet på de momenter som hun gjorde bra :-))

Totalt så fikk vi 122p og en 3pr. Hvilken plassering vi fikk (av 3 hunder) vet jeg ikke, men tipper på at vi kom sist :-) Schäferen var ihvertfall kjempeflink og definitivt klassevinneren av det jeg kunne se ihvertfall uten at jeg da såg alle øvelser eller poeng..

Det som også var bra på søndagen var at jeg var litt mere med selv så har håp ang mine konkurransenerver likevel :-) Må bare trene mer på konkurranser assa!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar