tirsdag 9. juni 2009

Brukskonkurranse :-)

Ikveld har vi vært i Narvik og gått brukskonkurranse :-) 284p fikk vi, 1 plass (var alene..), 1 premie og opprykk (igjen). Flinka!! :-)

Vi hadde oppmøte kl 18:00, men når vi kom til Narvik så hadde de allerede begynt. De første hadde faktisk begynt allerede kl 14:00.. :-) Så vi ble mer eller mindre kastet rett inn i konkurransen - rakk en kjapp lufting og så rett inn på lydighetsbanen :-) 20 min før vi egentlig sku begynne :-)

Lineføring: her fikk Fanny 9p (x4) med kommentar "god kontakt". Hun hadde en liten tur ut til siden midt på ene strekningen (hvem vet hvorfor.. det var på høyde med dommeren så mulig hun sku sjekke han ut litt?) samt litt tull i sakte marsj (hun setter seg litt vel kjappt noen ganger.. ev så går jeg alt for sakte :-)), men ellers så er jeg fornøyd. Vi kjørte kun venstrevendinger på helomvendingene og det gikk bra :-) Fann ut at det var tryggest siden hun fortsatt henger litt i høyrevendingene... Men hun var fin ellers da :-)

Gå forran i line: denne nullet vi jo da (0p x2) siden vi ikke har lært den inn. Må nok ta meg i kragen snart og faktisk lære den :-)

Dekk under marsj: 10p (x2) med kommentar "Bra". Og det var den! :-)

Innkalling: 10p (x2) med kommentar "Meget bra". Fornøyd jeg og :-) Ikke noe å utsette på den:-)

Apportering: 7p (x4). Her hadde hun galopp hele veien inn (bra!) men tygget litt og tok en stor omvei bak meg når hun sku inn på plass... Litt langt bak satt hun og:-S Trakk for "lett kjeksing og avlevering".

Fritt hopp over hinder: 10p (x4) med kommentar "Bra". Hun satt litt skjevt forran hinderet (etter første hoppet) synes jeg, men ellers ikke noe å utsette på :-)

Fellesdekk: 10p (x5). Siden hun var alene så ble det vel en mer enkeltdekk da men.. :-) Hun hun låg som en prinsesse, og det gjør hun jo for så vidt uansett med andre hunder og så.. Hadde vel ikke regnet med noe annet en 10'er der :-)

Totalt så fikk hun dermed 194p av 230p på lydighetsbiten. Og det som sagt med en øvelse i null! Må jo være fornøyd med det! :-)

Budføring: 10p (x2). Var bra den - ingenting å utsette:-)

Spor: 10p (x7) - flinkis jenta! :-) Denne gangen så fikk vi et enkelt spor da. Det var nesten kjedelig for å si det slik.. :-) Litt mer utfordring i sporet trur jeg nok at Fanny og ønsker, men hun håndterte det jo ypperlig. Sjekket ut siste vinkelen til høyre før hun gikk til venstre, men det må jo da også være det eneste. Dommeren sa at hun håndterte det kjempebra, og at jeg var flink som bare stod helt i ro og lot henne jobbe :-) Kan jo som sagt ikke klage når hun får full pott med 90p på spesialøvelsen.

Tjukkisberta er flink altså!! :-)Med 10p i 6 av 9 øvelser så går det jo ikke ann å klage.. :-) Men det var i bruks det. Har ikke så store forhåpninger til helgens lydighetskonkurranser så :-) Satser fortsatt på 10'er på fellesdekk og ligg under marsj, men de andre kan nok gå litt si som så. Dessuten så har jeg en følelse av at de er strengere når de bedømmer vanlig lydighet enn brukslydigheten..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar