tirsdag 10. august 2010

Div trening

Ble ikke noen blogging igår, tross at vi trente. Så her kommer blogging både for idag og igår :-)

På førsteøkta igår så fortsatte vi å trene på å holde fast løsbittet. Hun har nå et veldig godt grep når jeg holder fast det, og til og med drar godt i det. Kjørte også med omvendt lokking, og ved å tappe på løsbittet. Plagdes litt på omvendt lokking helt i begynnelsen, men så kom hun seg og holdt godt. På slutten så holdt hun løsbittet i 5 sek, men her er vi ikke oppe i mer enn 60% riktig enda, så vi må jobbe mer med det. Når hun må holde litt lenger enn 3 sek, så begynner hun å bli løsere i bittet, så vi har fortsatt mye arbeid igjen før det er slik som det skal være...

Andre økta kjørte vi dirigering til høyre og venstre med belønning i godbitsskål. Hanne var godbitsskålpasser til venstre, og PEK til høyre. Har besluttet meg for å bruke 'Shi' og 'ha' som kommando - 'shi' til venstre (min venstre..) og 'ha' til høyre (også min høyre). Fanny kan jo enda ikke kommandoene, men siden hun tar et ord som utløsende for å få lov å springe å spise godbit, så sa jeg det no bare likevel. Kjørte mest til høyre (ha), men også litt til venstre (shi). Hjelper henne bittelitt ved å se mot den matskål som hun skal springe til. Gikk overraskende bra - kun få ganger som vi måtte feile fordi at hun sprang feil vei :-)

Idag har jeg på første økt kjørt dekk under marsj. Har jo i lang tid kun trent momenter, så fann ut at jeg ville kjøre litt hele øvelser idag. Begynte dog med baklengs marsj og kommando ligg, for å få frem en kjapp neddekk. Flyttet ganske fort til å gå ved siden, og er kjempefornøyd med økten. Ikke en eneste gang feilet hun, og neddekkene var kjempebra :-D

Andre økta bestemte jeg meg for å bli kommandert. Jeg trenger det, og samtidig så får vi trent fri ved fot :-) Hanne var kommandant, og vi trente i alle gangarter og vendinger. Vanlig marsj, holdt, vendinger går bra. Springmarsj gikk også overraskende bra, også med vendinger. Her er det egentlig overgangen fra springmarsj til vanlig marsj som er det vi må jobbe mer med - og helomvendinger (kjørte ikke noen slike idag). Sakte marsj gikk også bra, og enda bedre når jeg ikke bråbremser til sakte marsjen :-) Vi (jeg og Hanne) ble enige om at jeg sku gå to skritt etter jeg hørt kommandoen 'sakte marsj' og da fungerer det mye bedre. Bruker da disse to skrittene til å komme ned i sakte marsj, istedet for å bråbremse slik at Fanny trur at hun skal sette seg. Fungerer veldig bra, og jeg kjenner selv at sakte marsjen blir mye bedre. Jeg blir roligere jeg og :-)

Er veldig fornøyd med dagens trening. Moro å kjøre hele øvelser igjen, og samtidig terpe på de små detaljene. Godt å bli kommandert - jeg trenger det! Synes Fanny fungerte godt, tross at hun er i sine beste stådager akkurat nå :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar