fredag 9. oktober 2009

Siden sist..

Har trent litt denne uka og, enda det ikke ser ut slik på loggen vår :-)

Tirsdagen trente vi luktdiskriminering.
Gikk ned i vanskelighetsgrad jeg, og la først ut kun den pinne som jeg tatt på (i langt gress slik at hun måtte søke). Fikk belønnet denne 5 ganger, før jeg la til ytterligere en pinne slik at hun måtte ha noe å velge mellom. Fikk 5 klokkrene, rette pinneplukkninger også her (med variert plassering av pinnene), så økte til 4 pinner. Gikk fortsatt greit det - riktig pinne ble plukket hver gang unntatt en, så var fornøyd med det. Økte da pinneantallet til 6 og da ble det mye vanskeligere. Nå prøvde hun seg litt frem og kom inn noen ganger med feil pinne. Hadde også en gang der hun tok feil pinne, men så byttet til riktig. Selvfølgelig så hadde hun også mange riktige "funn", men vi låg ikke på 80% regeln akkurat :-) Konklusjonen etter den treningsøkten er at vi gikk litt for fort frem, så på neste runde på luktdiskriminering tar vi litt mindre hopp :-)

Har også trent litt fri ved fot (der Yvonne kommanderte oss) - kjempebra økt :-) Spesielt for meg da som virkelig trenger det her.. :-) Kjørte også apport (siste biten, dvs satte henne igjen, la apporten fremfor henne, gikk ifra og sa apport) bare for å trene litt mer på galopp inn til fører. Funket fint i og med at jeg ikke fikk trav, men vi er ikke helt i mål med farten i galoppen enda :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar