mandag 21. mars 2011

Lenge siden sist..

Var jo ikke akkurat igår jeg blogget sist, så må vel kanskje prøve å få ned noen rader om dagens trening:-)

Hadde først bestemt meg for å trene dirigering (høyre/venstre) med Fanny hvor jeg sku bruke godbitskål å sende henne til. Planen var vel kanskje ikke så veldig gjennomtenkt.. Med sørpesnø, dårlig lys og lave gjennomsiktlige skåler, så ble det ble mer 'søk i den retningen' enn dirigering hvilket ikke var tanken bak det hele.. Jeg avbrøt dermed fort treningen og fann ut at vi måtte gjøre noe annet istedet.. :-D

Siden Per-Inge hadde hopphindret fremme, så ble det derfor det vi trente på. Trente på hopp over hinder m sitt og tilbakehopp, samt kvalitetssikring av kommando. Gikk veldig bra egentlig. Kun et par ganger hun tjuvstartet på tilbakehoppet, og med litt andre kommandoer på andre siden hindret (både sitt, ligg og stå) så fikk vi faktisk kvalitetsikret kommandoen hopp og litt. Ikke helt noen konkurranselydighetsøvelse hvor man hopper over hinder og så kjører litt avstandskommando før hun får hoppe tilbake igjen, men men.. :-) God trening! :-) Trente også fra litt ulike vinkler, og det klarte hun galant. Ikke en gang sprang hun ved siden av hindret. Flinka!! :-D

Etter pausen så sku det være fellesdekk, og det er jo sjelden vi får trent, så det måtte vi jo være med på! Var mange hunder i dekken idag; Lotte (stor puddel), Kaisa (briard), Nelly (flat), Mira (eventyrblanding), Ken (canaan) og Fanny. Vi fikk veldig bra trening hvor Fanny låg som en saltstøtte. Varierte endel på hvor lenge hun måtte ligge, hvor langt jeg gikk osv. Veldig fin trening det med. Fanny var veldig på nett :-)

Etter fellesdekken så trente vi litt ligg under marsj, stå under marsj og sitt under marsj. Også her var Fanny rå i forhold til utførelse av selve ligg/sitt/stå, men hun var litt uryddig i frivedfoten, spesielt ved helomvendingene. Fikk tæsjet henne endel her også i forhold til å faktisk høre hva jeg sier, og hun klarte det galant. 2 ganger måtte jeg feile henne (av mange ganger.. husker ikke hvor mange 'runder' vi gikk, men var mange :-) Alt for lang trening egentlig, men.. :-)), og det var en gang hvor hun beveget forparten litt i stå under marsj samt en gang hvor jeg først kjørte en stå, så etter å ha 'plukket henne opp igjen' ved foten kommanderte henne i ligg i løpet av de første stegene etter hun kommet inn i frivedfoten (eller hvordan jeg nå skal si det.. Vi trente på stå/sitt/ligg under marsj hvor jeg tok henne med meg i fri ved foten når jeg gikk forbi henne). Trur bare at hun ikke forventet en ny kommando så fort, at det da ble en ny stå og ikke ligg slik som jeg sa. Men neste gang var hun helt med! Nytter ikke å slurvehøre assa!! :-D Veldig artig å gjøre slike ting som hun faktisk ikke forventer. Gikk også forbi henne noen ganger uten å 'plukke henne med meg', og hun holdt posisjonen fortsatt. Dyktige, dyktige jenta mi.. :-D Fanny var veldig skjerpet og kjempedyktig idag :-D Flinkeste jenta i verden kanskje! :-) Artig, artig! :-D

2 kommentarer: