mandag 31. august 2009

Trening

Har vært lite blogging i det siste, men så har jeg også vært borte i en uke så har ikke blitt noen trening heller :-) I går trente vi derimot - på treningsbanen - og Fanny var flink. Vi trente først apport, der jeg brukte Maja som medhjelper for å holde henne og gi henne apporten, samt å legge ut apporten laaaaangt borte. Vil ha opp tempoen både inn og ut, og lang avstand hjelper :-) Kjørte 2 hele kjeder helt til slutt, og er kjempefornøyd med de.

Vi trente også avstandskommandering - på 5, 7 og 10m avstand. Kun sitt og ligg - må begynne å legge inn ståen snart assa.. :-S Gikk bra, og fikk også tæsjet litt på tiden, dvs ventet 7-10 sek mellom hver kommando og det var bare en gang som jeg måtte avbryte fordi at hun plutselig satte seg opp selv.. Kjørte kun en hel kjede en gang, men den var også veldig bra - var på 7m avstand og jeg er kjempefornøyd med den :-)

Kjegle var den tredje og siste øvelsen, og her var jeg kjempestreng på kriteriene. Hun måtte stå på venstre side om kjeglen og med forpotene bak den tenkte linjen ut fra kjegla.. Hun var faktisk flink, og tross at hun noen ganger prøvde hvis hun bare kunne stille seg hvor hun ville så rettet hun seg faktisk opp. Flinke jenta! :-) Kjørte kjegla fra 10m avstand og fikk også kjørt hele øvelsen to ganger helt på slutt. De gikk kjempebra :-)

Idag har vi vært på hverdagslydigheten. Fikk trent litt lineførighet og innkalling før det hele begynte. Ellers så var det kontakttrening og passering som gjaldt :-) Fanny var flink også her. Så er fornøyd tross at det regnet og jeg var søkkvåt når vi kom hjem :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar