tirsdag 4. august 2009

Jakttrening

Idag har vi vært på Elvenes og trent jakt - kjempemorsomt :-) Vi prøvde oss også sånn plutselig på kvalifiseringsprøven, men vi fikk ikke bestått på innkallingen, så må nok øve mer det.. Fanny ville ikke sitte igjen, uten reiste seg opp og kom etter meg. Strekningen man skal kalle inn på er 50m, og sånn avstand har vi aldri hatt tidligere. Ikke på sitt og bli ihvertfall :-) Ikke for det - Fanny kom relativt etter så sånn sett så betydde ikke avstanden så veldig mye.. :-) Men de andre øvelsene gikk bra og Knut Haug (trur jeg han hette..) mente at Fanny hadde stort potesial og at jeg bare måtte få til den sitt og blien slik kvalifiseringsprøven går ok og at vi dermed får startet i begynnerklassen. Det hadde jo vært morsomt det da, så hvem som vet hva vi gjør til neste år.. :-) Vi skal ihvertfall få tatt kvalifiseringsprøven på nytt igjen - bare jeg får trent litt mer sitt og bli :-) Rangvald kan jo og dømme den så..


Tre oppmerksomme retrievere venter på linja :-) Fra venstre Cornelia (golden), Fanny (labrador) og Arja (flat).

Treningen idag bestod i hvertfall av walkup med 3 hunder, der Knut kastet dummyer og bestemte hvilken av hundene som sku ta den. Vi har aldri prøvd det før, så det var kjempemorsomt :-) Fanny var veldig flink, og oppførte seg eksemplariskt. En gang tjuvstartet hun (det var på en dobbeltmarkering, men Cornelia sku ta den andre - ikke Fanny), men egentlig så trur jeg nok at hun startet på Knut sin "kommando".. Fanny hadde avlevert den første dummyen og satt ved siden av meg. Så sku Eva-Liz sende ut Cornelia på nr 2, men hun var litt usikker på hvor den var og dermed så peker Knut mot den. Fanny som satt klar sprang dermed ut for å hente men det var jo egentlig ikke hennes tur da, enda jeg trur hun regnet det som en klarsignal for henne.. :-) Knut fikk ihvertfall plukket den opp før hun rakk frem, slik at hun fikk ikke noen løsning på det likevel og det var jo bra. Men det er kjempemorsomt med jakt - gleder meg til jaktkurset til høsten! :-)


Fanny på tur ut..
...og inn igjen.. :-)

1 kommentar: