søndag 26. juni 2011

Ut i skogen skal vi gå! :-)

Igår var vi ved Abborrvannet og trente spor :-) Har kun blitt et menneskespor tidligere i år, så var jammen på tide at vi kom oss ut! :-)

Spor 1
50m - pinne - 50m - vinkel - 50m - pinne - 50m - vinkel - 30m - pinne - 30m til sluttpinne.
Liggetid ca 45 min.

Fanny er ivrig og vet absolutt hva som skal skje :-) Hun går veldig bra ut. Markerer og plukker første pinnen flott. Setter henne på sporet igjen, og hun sporer trygt videre. Veldig bra vinkel. Ved pinne nr 2 så går hun ca 1 m ved siden av sporet, og går dermed over den. Hun markerer den dog (halen vifter når hun kjenner at noe er her :-), men ringer til høyre istedet for venstre, og finner den dermed ikke. Hadde nok søkt mer hvis jeg oppmuntret henne, men når hun så slog på sporet så gikk hun videre :-) Andre vinkelen er også bra, markerer og plukker pinne nr 4. Sporer videre til sporslutt og plukker også denne pinnen :-) Godt fornøyd med sporet. Hun er lett og lese og går fint i sporet. Veldig fornøyd med tempoen - hun begynner å ha et behagelig tempo assa :-) Måtte kun bremse noen få ganger, ellers så gikk hun i et veldig fint tempo :-)

Spor 2
50m - pinne - 50m - vinkel - 30m - pinne - 30m - vinkel - 100m sluttpinne.
Liggetid ca 40 min.

Fanny tar sporstart godt, går sporrett i sporet, plukker første pinnen, flott vinkler, plukker andre pinnen, super vinkel, og går sporrett til slutt.. :-) Veldig bra spor, ikke noe vingling eller noe. Og fin tempo :-) Var kun gjennom krattet jeg måtte bremse henne, og det fordi at jeg da selv måtte senke tempoen :-) Flinke pia mi! :-) Kanskje jeg må børste litt støv av henne på lydigheten og, og kanskje starte henne en gang i bruks til høsten? Vi får se hvordan det går med jakttreningen, men spor er ihvertfall veldig moro :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar