mandag 18. april 2011

Lydighetskurs, del 2 - søndag

Idag, eller rettere sagt igår, så var det siste dag av lydighetskurset. Jeg må si at jeg har lært masse, og den største læren har jeg nok gjort uten hund :-) Det å tørrtrene uten hund er veldig viktig, og jeg kjenner at det gir resultater hos meg. Jeg er ikke like kokko lenger når jeg blir kommandert, da kroppen min faktisk vet hva den skal gjøre. Muskelminne! :-D Så det er håp. Kanskje jeg faktisk en dag kan gå en konkurranse og bare kose meg :-) Dvs. litt konkurransenerver er jo bare sundt, men å være totalt kokkos slik som jeg er nå er jo bare teit... Men men. Nok om det! :-D

1:e økt
...i går ble mannekengen. Jeg har ikke gått denne noe etter de nye reglene i elite, så her ble det - jepp, tørrtrening! :-D Hadde flinke Yvonne som hund, tross at Margareth selv prøvde å egle seg på så mye hun bare klarte.. Men neida - hun fikk pent nok være kommandant hun! :-D Uansett så var det veldig nyttig å gå, og jeg ser jo at den rette linjen som jeg trur jeg har, ikke er så rett alikavel.. Så vi har litt å jobbe med her :-) Veldig nyttig økt, og med en så lydig hund så kan det jo ikke gå annet enn bra likevel! :-D

2:e økt
Litt ubesluttsom og uten å helt vite hva vi sku trene på (fysj Emma!), så valgte vi å leke. Dvs vi trente på å ha det artig ved å gå inn over ringbåndet, og her var det da snakk om å peppe mest mulig. Så 'Klar... Ferdig... Jah!' og jeg og Fanny sprang omkapp om ballen. En gang klarte jeg faktisk å få den og, da den havnet i snøen og hun brukte litt tid for å finne den :-D Veldig artig trening, men lurer på hvor langt tilbake vi er i 'ikke lage lyd-treningen'... Ble nemmelig mye lyder, men skit au! :-D Margareth påstår at Fanny er treningsklok, så vi får da satse på det! :-D

3:e økt
Var en fellesøkt, og vi sku trene fellesdekk. No var det slik at det var drittvær. Regn og vått, og Fanny hadde overhode ikke noen lyst til å legge seg ned, så det ble rett og slett felles sitt istedet :-D Hvilket er bra, for det har vi aldri trent på :-D Fornøyd med den :-)

4:e og siste økt.. så kjørte vi ruta. Vi fortsatte egentlig bare å terpe på å så springe inn til midten for å trykke musematte - både med og uten musematte. Er fornøyd med den økten og jeg, enda jeg synes at Fanny var rimelig daff :-) Sikkert ikke så rart etter en hel helg med trening, hun som egentlig ikke trenes så mye for tiden... :-D

Er som sagt veldig fornøyd med kurset, Margareth er en flink og engasjerende instruktør. Føler vi har hatt stor utbytte av det, og nå er det vel bare å hove seg i all småpriktrening sånn at vi blir klar til å starte igjen til høsten.. :-) Moro er det i hvertfall, og man blir jo bestandig inspirert etter å gå kurs! Så må nok legge noen planer fremover ja, så får vi se hva det blir til... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar