fredag 2. januar 2009

Fri ved fot, innkalling med stå, avstandskommandering og kjegla

Idag startet vi med å kjøre endel fri ved fot inkl sakte marsj og vendinger. Det er ganske lenge siden vi har trent det, men synes at hun var flink likevel :-) Dessuten så var det litt glatt ute, men hun hadde god kontakt og bra intensitet, så jeg er fornøyd uansett. Kjørte relativt lange strekninger med vendinger før jeg belønnet. Belønnet kun med ball.

Vi har også kjørt innkalling med stå, med ball bak som avstandsbelønning. Kjørte også noen strake innkallinger (uten stå), og Fanny jukset litt på noen, og stoppet selv. Ikke slik som ønsket, men ganske forventet egentlig. Hun bruker å prøve på det som har lønnet seg sist så.. Enda stå under innkalling da ikke har vært uten kommando :-) Men vi fikk også til noen bra innkallinger med stå, der hun som lengst stod 10 sek før jeg sa var så god. Farten er ikke noe bra synes jeg da men... Ballen bremser henne veldig mye, og hun hadde noen prøvinger helt i starten hvis hun kunne springe rett til ballen når jeg kallet henne inn, men det fungerte jo ikke :-) PEK passet på ballen så.. :-)

Avstandskommanderingen gikk vel greit. Har funnet ut at jeg må være veldig obs på hvordan jeg sier sitt. Hvis jeg sier det litt i samme tonfall som liggen, så slørver hun i oppsitten... :-S Så jeg må bli flinkere her slik at vi slipper de dårlige oppsittene. Vi jobbet mest på 2 m avstand, men også litt på 5, 7 og 10m. 10 m kjørte jeg bare et par ganger (en oppsitt og en neddekk - hver for seg) før vi gav oss. Men intensiteten i neddekken var bra. Oppsitten tenker hun seg om et halvt sek før hun gjør, men vi kjøper den likevel :-)

Tenkte også at vi sku kjøre litt kjegla siden det var en stund siden. Jeg trur jammen at jeg må gjøre slik som Gunn Anita sa - spikre fast den helsikkes kjegla - for hun skal bare apportere den.. :-S Fikk likevel til noen passe bra, men hun er fortsatt dårlig på å tilby det frivillig. Med kommando så går det greit - da springer hun ut - men uten kommando så tar det lang tid før hun går til kjeglen. Og når hun går ut, så har hun en tendens til å stoppe alt for langt fra den.. :-S Avstand var vel va 10 m på det lengste. Belønnet mye med pølse ved kjegla, og løste ut med ball ellers.

Alt som alt så er jeg ikke halvparten så fornøyd med treningen idag som jeg var igår. Hun var litt mer virr, og hørte ikke så godt etter på kommandoene. Men man kan jo ikke være like fornøyd alle ganger så.. :-) Sannsynligvis så hadde jeg bedre oppvarming til de ulike øvelsene igår enn jeg hadde idag - idag ble hun mest bare kastet inn i de. Vil tru at noe av problemet ligger der da men.. Går sikkert bedre i morra :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar