mandag 9. november 2009

Kjegla og dirigering

Idag på hverdagslydigheten så bestemte jeg meg for å trene litt kjegla. Det var lenge siden - moro! :-) Fanny sprang ut som bare det, men var litt upresis noen ganger i ståen. Vil gjerne nesten stå rett oppå kjeglen :-) Litt vill og mye treningsvillig var hun ihvertfall, så vi fikk en kjempebra økt før pausen :-)

Økt nr 2 bestemte jeg meg for at vi sku utvikle kjegla litt, og begynne å trene litt på dirigering ut fra den. Så Maja var hjelper og sagt og gjort. Vi har jo ikke trent dette før, så Fanny feilet litt i begynnelsen før hun fann ut hva som lønnet seg eller ikke. Kjørte først stå ved kjeglen et par ganger, før jeg begynte å sende henne fra stående v kjeglen til høyre og i matskålen (som da Maja passet på). Gikk veldig bra og etter 5 vellykkede repetisjoner så endret vi moment. Nå sku Fanny springe frem til kjegla, og ble belønnet for å stå der. Dette var jo da litt vanskelig, og her fikk vi litt feiling.. Fanny sprang rett til matskålen istedet noen ganger, istedet for å springe til kjeglen. Det var jo greit sånn sett siden Maja passet på den :-) Etter et par feilinger på det så endret jeg posisjon iforhold til kjeglen, fra å stå med ca 90 grader i vinkel meg - kjegla - matskål, så krympet jeg vinkelen mellom meg og matskålen. Hvilket var mye enklere for Fanny, for nå stod hun litt mer vendt bort fra matskålen og dermed så sprang hun til kjeglen istedet. Flinke jenta :-) Trappet etterhvert opp kriteriene igjen slik at vi hadde 90 graders vinkel, før jeg begynte å legge inn dirigeringen til høyre. Det gikk smertefritt :-) Fanny var råflink og sprang rakt til kjeglen. Måtte stå 5 sek før jeg så sendte henne til høyre. Knallbra!! :-)

Etter vi gjort dette noen ganger så byttet vi side for å så sende til venstre. Her gikk vi helt tilbake til å stå ved kjeglen å bli sendt ut til venstre istedet, før vi begynte å kjede sammen 'ut til kjegla' og 'dit'. Gikk bra det og, men Fanny fikk en liten bue ut mot matskålen, så valgte å gå tilbake å terpe enda mer på ut til kjegla. Fikk derimot avsluttet med en perfekt ut til kjegla, stå i ro i 5 sek og så ut til venstre, så er kjempefornøyd! Veldig artig å trene noe vi aldri gjort før! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar